اخبار نساجی

افزایش حقوق کارگران؛ یک شایعه!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

مهندس محمد مروج- رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران- عنوان داشت:به دو سال زمان نیازمندیم تا تبعات رفع تحریم ها در کشور نمایان شوند و شرایط تولیدی و صنعتی به سال های پیش از تحریم و اواخر دوران اصلاحات بازگردد اما برای افزایش درآمد سرانه به زمان بیشتری نیاز داریم.

این صنعتگر نساجی، اثرات نامطلوب سوءمدیریت های داخلی، خودتحریمی ها و بی سلیقگی های برخی از مدیران کشور را بر پیکره تولید و صنعت را به مراتب مخرب تر از تحریم های بین المللی دانست و گفت: تحریم های خارجی حداکثر ۲۰-۱۵ درصد از مشکلات تولید را به خود اختصاص می دهند و مابقی مربوط به شرایط نامساعد داخلی است.

*ساماندهی بازار با مبارزه با قاچاق متفاوت است

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ضمن اشاره به مطلب فوق افزود: زمانی که قانون کپی رایت جهت دفاع از حقوق برندهای داخلی اجرایی شود تا مورد سوء استفاده دیگران قرار نگیرد؛ به معنای ساماندهی بازار انجام است و هیچ ارتباطی با قاچاق ندارد.

مروج تصریح کرد: امکان حمایت از برندهای ترکیه در مقابل کپی برداران وجود ندارد مگر این که برند مذکور، نماینده ای در ایران داشته باشد یا دفتر این برند در ایران ثبت رسمی شود تا در صورت سوء استفاده از نام و نشان تجاری وی، امکان طرح شکایت و گذراندن مراحل قانونی میسر باشد.

*افزایش حقوق کارگران؛ یک شایعه!

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایرانو دبیر کانون عالی کارفرمایان ضمن شایعه دانستن افزایش حقوق کارگران در مقطع فعلی اذعان داشت: وضعیت بازار آن چنان آشفته و قدرت خرید مردم آن قدر پائین است که بسیاری از واحدهای تولیدی، متوقف شده اند بنابراین صحبت از افزایش حقوق کارگران، بدون منطق و بیشتر یک شایعه است و نه دولت در این زمینه تصمیم خاصی اتخاذ کرده و نه کارفرمایان در جریان این موضوع قرار دارند؛ اگرچه کاملاً می پذیریم که شرایط معیشت کارگران بسیار دشوار است و در صورت بهبود شرایط اقتصادی، قطعاً شاهد افزایش حقوق و دستمزد کارگران خواهیم بود.

*سرانجام اخذ حق بیمه از بن کارگری

مروج بیان داشت: از هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی – به عنوان اداره کننده این سازمان و هم چنین نماینده کارفرمایان- خواسته ایم موضوع اخذ حق بیمه از بن کارگری را هر چه سریع تر حل و فصل نمایند و آقای دکتر نوربخش- مدیرعامل سازمان- اعلام کرده اند که در صورت دستور هیئت امنا یا وزیر کار این موضوع اجرایی خواهد شد.

*بخش های مناسب صنایع نساجی برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی

به اعتقاد مروج، اگر میزان مصرف سرانه پارچه در کشور برای هر نفر۲۰ متر باشد به یک میلیارد و ششصد میلیون متر انواع و اقسام پارچه های پیراهنی، پرده ای، کالای خواب و … نیازمندیم که در حال حاضر نیمی از این میزان توسط واحدهای داخلی تولید می شوند. قطعاً با بهبود شرایط اقتصادی و صنعتی، توان افزایش ظرفیت تولید را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: سالیانه حدود ۷۰ میلیون متر در سال چادر مشکی وارد کشور می شود و در حالی بزرگ ترین مصرف کننده چادر مشکی در دنیا شناخته می شویم که ظرفیت تولید این محصول در ایران به ۳ میلیون مترمربع هم نمی رسد!

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×