اخبار نساجی

روسیه نسبت به وقوع جنگ آب در جهان هشدار داد

 

مسکو – ‘نیکلای پاتروشف’ دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به اختلاف های شدید برخی کشورهای درباره مالکیت یا استفاده از منابع آب، نسبت به وقوع جنگ بر سر این منبع حیاتی در جهان هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش رادیوی دولتی ‘صدای روسیه’، پاتروشف روز چهارشنبه در کنفرانس بررسی منابع آب روسیه، گفت: یکی از عوامل مهم بازدارنده رشد اقتصادی کشورها می تواند کمبود منابع آب شیرین باشد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که رقابت بین کشورها برای بهره برداری از منابع آبی تشدید می شود، بکارگیری نیروی نظامی در مسایل و اختلافات کشورها درباره منابع آب بعید نیست.

دبیر شورای امنیت روسیه با بیان اینکه روسیه در زمره کشورهای دارای منابع غنی آب است، اظهار داشت: منابع آب روسیه از ثروت های این کشور محسوب می شود که توانایی رقابت و تامین منافع آن در عرصه جهانی را فراهم می کند.

پاتروشف در ادامه گفت: برای این منظور نیاز به برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر درازمدت برای حفاظت از این ثروت طبیعی کشور وجود دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی خاطر نشان کرد: روسیه از نظر منابع آب رودخانه ای در مکان دوم جهانی پس از برزیل قرار دارد و از نظر تامین آب سرانه پس از برزیل و کانادا در مکان سوم جهانی قرار گرفته است.

دبیر شورای امنیت روسیه در این رابطه اضافه کرد: فقط دریاچه بایکال روسیه ۲۰ درصد منابع آب شیرین سطحی جهان را در خود جای داده است.

وی در همین حال خاطرنشان کرد: وضعیت وخیم منابع آب در جهان مسئولیت روسیه برای حفظ و استفاده معقولانه از این ماده حیاتی را افزایش می دهد.

پاتروشف گفت: افزایش مصرف آب در جهان در نتیجه افزایش جمعیت کره زمین، مسایل راهبردی مهمی را برای روسیه مطرح می کند.

این مقام روسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در ۴۳ کشور جهان از کمبود آب رنج می برند و تا سال ۲۰۲۵ این رقم به سه میلیارد نفر خواهد رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×