اخبار فرش ماشینی

نخستین واحد تولیدکننده ابریشم مصنوعی در کشور افتتاح شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

قائم مقام مدیر عامل کارخانجات دسترنج رضا بافت پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز اول کارخانجات دسترنج رضا‌بافت بیان داشت: در ایام دهه مبارک فجر هستیم که فاز اول کارخانجات دسترنج رضا بافت در حال افتتاح است و یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم.

رضا موقر ادامه داد: کارخانجات دسترنج رضا بافت در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و در ۳۶ هزار مترمربع فضا احداث شده و فاز اول آن امروز به لطف خداوند متعال با حضور وزیر صنایع افتتاح شد.
وی اضافه کرد: ظرفیت خط تولید این واحد که محصول آن ابریشم مصنوعی و انواع میکرو فلامینک است که این محصول وارداتی بوده ولی امروز با راه‌اندازی این واحد ۴۰ درصد واردات به کشور کاهش می‌یابد.
قائم مقام مدیر‌عامل کارخانجات دسترنج رضا بافت افزود: موارد مصرف محصول تولیدی این واحد در چادر مشکی است که مسئولان در راستای خودکفایی زحماتی را متقبل شدند که با ورود این محصول دیگر سقف تولید چادر مشکی موردی را نخواهد داشت.

وی عنوان داشت: ۱۲ کارخانه با یک‌هزار و ۲۰۰ شغل مصرف کننده عمده محصولات این کارخانه هستند و حدود یک‌هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی به صورت اسمی وجود دارد که می‌تواند محصولات این کارخانه را استفاده کند.
موقر اعلام کرد:‌ مهم ترین ویژگی محصولات این کارخانه مصرف آن در صنایع نساجی است از جمله روکش اتومبیل و انواع و اقسام پرده‌ها و تمام محصولاتی که در صنعت نساجی نیازمند مواد اولیه با این خصوصیات است.
وی با اشاره به تجهیزات این واحد تولیدی تصریح کرد: تکنولوژی این واحد از کشور آلمان با وجود تحریم‌ها و تهدیدها وارد کشور شده‌اند و توانستیم در بدترین شرایط تکنولوژی این واحد را از آلمان خریداری کرده و نصب و راه‌اندازی کنیم که این تکنولوژی در دنیا در دست دو کشور آلمان و آمریکا است و حتی کشورهای همراه با استکبار جهانی نیز این تکنولوژی را ندارند و کارخانجات رضا‌بافت نخستین کارخانه در خاورمیانه است که این تکنولوژی را نصب و راه‌اندازی کرده است.

قائم مقام مدیر‌عامل کارخانجات دسترنج رضا‌بافت تاکید کرد: حجم عملیات انجام شده به لحاظ شکلی توسط مسئولان در این واحد مشاهده شد ولی بزرگ‌ترین سرمایه در بخش سرمایه‌گذاری این واحد از نظر سیاسی و مادی ۱۲۶ میلیارد تومان است که ۸۰ درصد توسط بخش خصوصی و ۲۰ درصد از تسهیلات بانکی تأمین شده است.
وی خاطرنشان کرد: اما سرمایه‌گذاری دیگر حاصل نیم قرن تجربه در این صنعت است و ۴۸ سال تجربه شخص آقای دسترنج مدیر این کارخانه پشت این سرمایه‌گذاری نمود یافته و ایشان معتقدند که صنعت نساجی با وجود همه بدبینی‌هایی که وجود دارد با همت و کار مضاعف، مدیریت درست و آوردن تکنولوژی روز صنعتی پراشتغال و پردرآمد است.

موقر ادامه داد: هم‌اکنون با شروع به کار این مجموعه درخواست‌هایی را از کشور سوریه، اسپانیا و ترکیه داشتیم که محصولات ما را خواستند ولی قصد اصلی ما تامین نیاز اصلی کشور است.
وی با اشاره به توسعه این کارخانجات توضیح داد: یکی از مهم‌ترین بحث‌ها این است که باید زنجیره تولید در کارخانه را تکمیل کنیم و این واحد فاز اول کارخانه است و در برنامه داریم که سه کارخانه دیگر در بحث تولید چیپس پلی‌استر در همین محل راه‌اندازی کنیم و امیدواریم آقای وزیر در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.
قائم مقام مدیر‌عامل کارخانجات دسترنج رضا‌بافت یادآور شد: نزدیکی این کارخانه به راه‌آهن سراسری و قرار گرفتن در کنار شاهراه اصلی ترانزیت کشور و نیاز صنایع به مواد اولیه تولیدی این مجموعه ما را بر آن داشته که تکامل در زنجیره تولید را پیگیری کرده و در ایجاد شغل برای یک‌هزار و ۱۰۰ نفر پیش رویم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×