اخبار فرش ماشینی

حمایت از تولید در حد شعار باقی مانده/ مالیات ارزش برافزوده کمر صنعت نساجی را شکسته است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس اتحادیه بافندگان کارگاه‌های نساجی اصفهان با بیان اینکه مالیات ارزش برافزوده کمر صنعت نساجی را شکسته است، گفت: با وجود به فشارهایی که بر روی تولیدکنندگان وارد می‌شود، حمایت از تولید در حد شعار باقی مانده است.

مرتضی منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراصفهان با اشاره به عوامل ایجاد رکود در بازار نساجی اصفهان اظهار داشت: متأسفانه مالیات ارزش برافزوده همه صنایع تولیدی را تحت‌الشعاع قرار داده و پیرامون این موضوع بحث‌های زیادی انجام شده اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی افزود: اصفهان بالاترین دارایی کل کشور را دارد و متأسفانه برای مسئولان دارایی تعطیلی کارخانه‌های اهمیت ندارد.

رئیس اتحادیه بافندگان کارگاه‌های نساجی اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از واحدها و کارگاه‌های نساجی در اصفهان تعطیل کرده‌اند و در واقع با توجه به فشارهایی که روی تولیدکنندگان وارد می‌شود، حمایت از تولید در حد شعار باقی مانده است.

وی با بیان اینکه اجرای قانون مالیات ارزش برافزوده نیازمند برنامه‌ریزی درست است، گفت: در اجرای قانون مالیات ارزش برافزوده ۷۰ درصد دولت مقصر است که برنامه‌ریزی درستی در اجرای این قانون ندارد.

منصوری با بیان اینکه مالیات ارزش برافزوده کمر صنعت نساجی را شکسته است، ادامه داد: بر اساس قوانین تعیین شده و اظهارنامه‌های مالیاتی کارگاه‌های نساجی که زیر ۵۰ میلیون تومان درآمد دارند، مالیات ۱۵ درصدی و بالای ۵۰ میلیون تومان مالیات ۲۵ درصدی تعیین شده است که عملاً با سودی برای تولیدکننده نمی‌ماند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با تشریح روند اخذ مالیات ارزش برافزود گفت: مالیات از تولیدکننده، بافنده، چاپگر و رنگرز، دوزنده و فروشنده اخذ می‌شود که در کل ۱۵۰ درصد مالیات برای تولید پارچه اخذ می‌شود و مهم‌ترین دلیل گرانی تولید داخلی در مقایسه با پارچه‌های وارداتی است.

رئیس اتحادیه بافندگان کارگاه‌های نساجی اصفهان با اشاره به سود‌های بالای بانکی بیان کرد: متأسفانه دولت تسهیلاتی برای رونق تولید در صنعت نساجی پرداخت نکرده و از طرفی سودهای بالای بانکی فشار بالایی بر تولیدکنندگان وارد کرده است و مردم هرچه کار می‌کنند برای بانک‌ها است و کارخانه‌های ورشکسته زیادی روی دست بانک‌ها مانده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×