اخبار نساجی

بار و مسافر ایرانی و خارجی در صورت تمایل بیمه می‌شوند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تین نیوز:  رییس کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به تقویت قرار‌داد‌های بیمه‌ای و سرویس‌های آنها، بار و مسافر ایرانی و متقابلا بار و مسافری که از خارج به کشورمان می‌آید، در صورت تمایل بیمه خواهند شد.

محمد کریمی در جمع خبرنگاران افزود: این آمادگی در شرکت‌های ایرانی وجود دارد که برای هموطنانی که به خارج از کشور می‌روند، بیمه‌نامه صادر کنند و متقابلا کسانی که به ایران می‌آیند، بیمه شرکت‌های داخلی شوند.

وی گفت: در این راستا با وزارت امور خارجه در حال رایزنی هستیم تا این تسهیلات به هموطنان ایرانی‌مان اعلام شود.

وی خاطر نشان کرد که شرکت‌هایی که در خارج از کشور سرویس می‌دهند، هنگامی که بیمه‌نامه برای مسافران صادر می‌کنند، اسم و آدرس شرکتی که می‌توانند در کشور مقصد خدمات کسب کنند را به آنها خواهند داد.

کریمی هم‌چنین از تدوین و تصویب آیین‌نامه‌ای مبنی بر فعالیت بیمه‌های خارجی در داخل کشورمان خبر داد و گفت: ما برای بیمه‌های خارجی اعلام کرده‌ایم که آمادگی داریم به آنها در داخل ایران مجوز دهیم تا در کشورمان فعالیت کرده و یا نماینده بگیرند.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: هم‌چنین به صورت متقابل هموطنان‌مان و یا شرکت‌های ایرانی که تمایل به فعالیت در خارج از کشور باشند، می‌توانند در آن کشور‌ها نماینده و یا شریک شوند، در همین راستا آیین‌نامه‌ای تدوین و تصویب شده است و رایزنی‌هایی با کشور‌های خارجی انجام گرفته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی آخرین خبر خوبی که در بیمه‌ مرکزی به تصویب رسیده را حمایت از حقوق بیمه‌گزاران عنوان کرد و گفت: بعد از ۴۰ سال در شورای عالی بیمه تصویب شد که هر بیمه‌گزاری که مشکلی با شرکت‌های بیمه‌‌ای داشت، به بیمه مرکزی مراجعه کند و حکمی که بیمه مرکزی صادر می‌کند برای آن شرکت بیمه‌ای الزام‌آور خواهد بود، ولی آن حکم برای بیمه‌گزار یا مردم الزام‌آور نیست، لذا این بهترین شرایطی است که ما برای مردم فراهم کرده‌ایم.

مرجع : خبرگزاری ایسنا

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×