اخبار نساجی

دستگیری ۲۵ قاچاقچی و ۹۱ شرور در غرب استان تهران

ماموران انتظامی غرب استان تهران در پی چند عملیات جداگانه، ۲۵ نفر از اعضای چهار باند قاچاق مواد مخدر و ۹۱نفر از اراذل و اوباش را دستگیر کردند.
به گزارش جام جم، سرهنگ ناصر اصلانی، فرمانده انتظامی غرب استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: اوایل خرداد با دریافت گزارش های مردمی، اطلاع یافتیم تعدادی قاچاقچی در زمینه تهیه و انتقال مواد مخدر از استان فارس و هرمزگان به تهران فعالیت می کنند.
اصلانی افزود: با اطلاع از این موضوع، ماموران مبارزه با موادمخدر استان در قالب چند گروه عملیاتی تحقیق در این رابطه را آغاز کردند و با کنترل مسیر تردد خودروهای قاچاقچیان، متوجه شدند آنها قصد دارند محموله ها را به مخفیگاه های خود در شهریار، رباط کریم و ملارد منتقل کنند.

دستگیری ۲۵ قاچاقچی
وی با اشاره به نحوه دستگیری متهمان گفت: با اعزام گروه های عملیاتی پلیس به محل های فوق، ماموران طی چند مرحله ۲۵ قاچاقچی را که اعضای چهار باند بودند، دستگیر کردند.
در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۶۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر از جمله هروئین، حشیش، تریاک، شیره تریاک و سوخته آن همراه چهار دستگاه خودروی کامیون و تریلر و چند دستگاه خودروی سواری، مبالغی پول و تعدادی گوشی تلفن همراه کشف و ضبط شد.
اصلانی خاطرنشان کرد: قاچاقچیان که تعدادی از آنها سابقه دار بودند، در بازجویی به تهیه و توزیع انواع موادمخدر اعتراف کرده اند. با تشکیل پرونده های قضایی برای اعضای چهار باند، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از متهمان برای شناسایی و دستگیری همدستان احتمالی آنها ادامه دارد.
این در حالی است که در سه ماه نخست امسال، ماموران مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران، ۹۳۴ نفر قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده، فروشنده و مصرف کننده موادمخدر را دستگیر و از این افراد، ۳۵ دستگاه خودروی سواری، ۱۰ دستگاه کامیون و تریلر همراه تعدادی قمه، چاقو، سلاح و فشنگ های جنگی کشف و ضبط کرده اند.

افزایش ۱۵ درصدی سرقت وسایل نقلیه
فرمانده انتظامی غرب استان تهران همچنین به افزایش ۱۵ درصدی سرقت خودرو و قطعات آن و موتورسیکلت اشاره و عنوان کرد:۷۰ درصد سرقت ها در سطح غرب استان تهران مربوط به سرقت وسایل نقلیه و قطعات آن است که اکثر این جرایم را معتادان و افراد بی خانمان مرتکب شده اند. وی با بیان این که پلیس برای کاهش این جرایم اقدامات ویژه ای انجام داده است، تصریح کرد: با این حال به دلیل نبود پارکینگ های مناسب برای انتقال وسایل نقلیه مردم در سطح استان و نیز مراکز بازپروری مناسب به منظور انتقال معتادان و بی خانمان ها، با افزایش سرقت وسایل نقلیه و قطعات آن مواجهیم.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولان ذی ربط، شاهد کاهش این جرایم در سطح غرب استان تهران باشیم.

کاهش قتل و جرایم خشن
فرمانده انتظامی غرب استان تهران به کاهش ۲۶ درصدی قتل در سه ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت با کاهش وقوع قتل که عمدتا ناشی از نزاع های خیابانی است مواجه بودیم. همچنین جرایم خشن و به عنف نیز ۳۹ درصد کاهش یافته و در این مدت سرقت مسلحانه اتفاق نیفتاده است.
وی افزود: در ۳ ماه اول امسال ماموران مبارزه با قاچاق کالانیز موفق به انهدام باندهایی در این زمینه و کشف و ضبط کالای قاچاق از قبیل وسایل نقلیه، لوازم آرایشی ـ بهداشتی، خودروهای سنگین، پوشاک خارجی، قطعات الکترونیکی و رایانه شده اند که ارزش این اموال بیش از ۳۶۱ میلیارد ریال بوده است.

دستگیری ۹۱ اوباش
وی درباره دستگیری اراذل و اوباش نیز گفت: در سه ماه نخست امسال ماموران اطلاعات ـ امنیت غرب استان تهران موفق شدند در پی عملیات های جداگانه ۹۱ نفر از اراذل و اوباش که با ایجاد رعب و وحشت امنیت شهروندان را سلب کرده بودند، دستگیر و روانه زندان کنند.
از این تعداد چهار نفر متهمانی بودند که چند بار به اتهام مشابه زندانی و از سوی پلیس تحت کنترل بوده و هنگام ارتکاب جرم دستگیر شدند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

روزنامه جام جم، شماره ۳۴۴۳ به تاریخ ۶/۴/۹۱، صفحه ۱۹ (حوادث)

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×