اخبار نساجی

نمکدان از میز رستوران‌های اصفهان حذف شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس اتحادیه رستوران‌داران استان اصفهان گفت: علاوه بر جایگزینی روغن مایع به جای روغن جامد در طبخ غذا در رستوران‌های اصفهان، نمک نیز از میز رستوران‌ها حذف شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اصناف کشور”حسین ملت” افزود: اصفهان از دیرباز یکی از مهم‌ترین شهرهای تجاری ایران بوده است و در این شهر اصناف و تجار نقش پررنگی را به علت شرایط محیطی و مرکزیت اصفهان در کشور دارند.

وی اضافه کرد: یکی از گسترده‌ترین صنوف اصفهان، صنف رستوران‌داران و تالارهای پذیرایی است و سابقه این صنف را می‌توان در سفرنامه‌ها و کتاب‌های به جا مانده از دوره صفویه مانند سفرنامه شاردن، کروسینسکی یا حاجی بلورچی و رساله‌ای که در باب غذا نوشته است پیدا کرد.

ملت تصریح کرد: در تمام رستوران‌های استان اصفهان روغن مایع جایگزین روغن جامد شده است و سعی بر آن داریم که از نمک کمتری در طبخ غذا استفاده شود اما علاوه بر جایگزینی روغن مایع به جای روغن جامد در طبخ غذا نمک نیز از میز رستوران‌ها حذف خواهد شد.

وی در مورد رستوران‌های فرنگی در استان افزود: در استان اصفهان رستوران‌های فرنگی بسیاری تاسیس شده است که این رستوران‌ها غذای فرنگی را با کم‌ترین روغن، نمک و افزودنی‌ها در اختیار مردم قرار می‌دهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران در مورد مصرف کاهو و سبزیجات در رستوران‌ها گفت: با توجه به اینکه عامل اصلی بیماری و با سبزیجات است سازمان بهداشت بر آن شد که شرکت‌هایی تاسیس کند که سالادها را استریل شده در اختیار رستوران‌ها قرار دهد، اما پس از مدتی چون کیفیت این سالادها پایین بود مورد استقبال رستوران‌داران قرار نگرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به عدم استقبال رستوران‌ها از کاهوهای استریل شده وزارت بهداشت بر آن شد تا از بازنشستگان این اداره برای نظارت درست بر انواع سالادها در رستوران‌ها اقدام کنند.

ملت در مورد نظارت بر قیمت غذاها ادامه داد: در واقع قیمت غذاها به عهده سازمان کنترل نظارت است و ما بنا به نرخ‌های تعیین شده بازرسانی را برای کنترل قیمت‌ها به رستوران‌ها می‌فرستیم، اما قیمت‌های غذا در همه رستوران‌ها ثابت نیست و بستگی به کیفیت و خدمات رستوران دارد.

وی در مورد قیمت غذا که بر عهده سازمان کنترل نظارت است، اضافه کرد: این سازمان در واقع قیمت شش نوع غذایی که بیشتر در سفره ایرانیان طرفدار دارد را تعیین کرده و قیمت بیشتر غذاها با توجه به مواد به کار رفته در آن زیر نظر اتحادیه رستوران داران قیمت‌گذاری می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×