مد و پوشاک

لباس های نانو، از شعار تا واقعیت – قسمت دوم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

جوراب نانو

این جوراب ضد حساسیت، ضد قارچ و ضد میکروب است!!!

به نظر شما در نگاه کلی(بدون در نظر گرفتن تعریف های پزشکی) تفاوت میان ضد قارچ، ضد میکروب و ضد حساسیت که در این تبلیغ مربوط به جوراب نانو آمده است در چیست؟ آیا جز این است که تمامی این سه مورد در حالت کلی مفهوم یکسانی را می رساند!؟
یا تبلیغ دیگری مربوط به  یک شرکت، که خود را تولید کننده پارچه های نانو معرفی می نماید را در نظر بگیرید. در این تبلیغ از گستره ای از توانایی های محصولات این شرکت صحبت به میان آمده که به صورت موردی در این قسمت به آن ها اشاره خواهیم نمود؛

هیچ گونه باکتری قدرت نفوذ به این پارچه ها را ندارد .
هیچ گونه اثر منفی بر روی پوست ندارد .
هیچ گونه مایعی (سرم ، خون ، آب ، روغن ) به آن نفوذ نمی کند .
هیچ گونه لکی به خود نمی گیرد .
دیرتر کثیف شده و راحت تر تمیز میشوند .
با شستشو و اتو کشی بصورت استاندارد، خاصیت نانو از بین نمی رود .

این شش مورد دقیقا نوشته های مربوط به تبلیغات این شرکت تولید کننده پارچه های نانو بوده که در آن به توانایی های پارچه های تولید شده، اشاره شده است. در اینجا نیز چند سوال پیش خواهد آمد که مطرح نمودن آن خالی از لطف نخواهد بود:

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به نظر شما آیا این شرکت حاضر است، تست های آزمایشگاهی خود در زمینه نفوذ نداشتن “هیچگونه باکتری” و نیز “هیچگونه اثر منفی بر روی پوست” که در تبلیغ به آن اشاره نموده است را به صورت عمومی نمایش دهد؟
به نظر شما تفاوت معنایی موارد ۳، ۴و ۵ که در رابطه با ضد لک شدن پارچه ها مطرح شده در چیست؟
استاندارد اتو کشی که در مورد ۶ مطرح گردیده،‌ به چه صورت قابل دسترسی است، آیا شرکت تولید کننده، این استاندارد را در اختیار مصرف کننده های خود قرار خواهد داد؟

این ها سوالاتی است که در مقابل چشمان ما، همزمان با روبرو شدن با تبلیغ لباس های نانو شکل گرفته می شوند و در بسیاری موارد نیز بدون پاسخ خواهند ماند.

 

نوشته : مسعود طالاری

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×