اخبار فرش ماشینی

نمایش مشخصات فرش دستباف برروی تلفن همراه با ایران کد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه اجرای ایران کد در فرش دستباف در سال ۹۰ هم ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: مرکز ملی فرش ایران در تلاش است تا در آینده نزدیک نصب دیتاماتریس ایران کد برروی فرش دستباف را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیصل مرداسی گفت : مقدمات انجام این کار طی شده وجلساتی نیز دراین باره برگزار شده است. وی خاطر نشان کرد: با نصب دیتا ماتریس برروی فرش دستباف، خریداران می توانند قبل از خرید با تلفن همراه خود از شکل ویژه دیتا ماتریس که شطرنجی است و درپشت فرش نصب می شود، عکس گرفته واز طریق اینترنت موبایل کاتالوگ الکترونیکی آن فرش را که حاوی مشخصات واقعی وتایید شده فرش است راروی موبایل خود مشاهده کنند.

وی افزود: بدین ترتیب جلوی بخش عمده ای از آسیب هایی که ممکن است به خریداران فرش وارد شود گرفته می شود چراکه اطلاعات صحیح وقانونی به سریعترین شکل در اختیار آنها خواهدبود.این امر به ویژه درزمینه بهینه سازی وکیفی سازی صادرات فرش وحفاظت از نام وجایگاه فرش ایرانی در جهان وجلوگیری از تقلب اهمیت دارد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: لذا با توجه به اینکه ایران کد شناسنامه کالا به شمار می رود، نصب ایران کد یا دیتا ماتریس آن بر روی فرش دستباف می تواند منجر به اطمینان خاطر خریداران این کالای سرمایه ای شود.
مرداسی اظهارداشت: ایران کد هم اکنون درقلمرو فرش دستباف در حال اجرایی شدن است و البته اجرای آن به دلیل قرار داشتن در مراحل اولیه، به صورت محدود انجام می شود.
وی با بیان اینکه نصب ایران کد بر روی کالاها در برنامه پنجم توسعه مورد اشاره و تاکید قرار گرفته است، افزود: نگاه ایران کد در فرش دستباف یک نگاه تشویقی است و قرار بر این است که با نصب این شناسنامه جامع، به نوعی کیفیت فرش دستباف تضمین شده باشد.
مرداسی گفت: یکی از بزرگترین مزایای ایران کد فراهم آوردن اعتماد برای خریدار است، این درحالی است که در حال حاضر اعتماد خریداران موضوع اساسی در رونق بازار فرش است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×