مد و پوشاک

نمایشگاه Heimtextil 2013 آلمان و صنعت منسوجات خانگی ترکیه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ما جهان را می آرائیم

 

::مجله نساجی کهن::

مجله نساجی کهن:: آنچه مسلم است صنعت منسوجات خانگی نقش و جایگاه مهمی در نساجی جهان دارد و کشورهای صاحب صنعت نساجی در جهان سرمایه گذاری بسیار زیادی بر روی این بخش داشته اند. یکی ز این کشورها کشور دوست و همسایه، ترکیه است. در سال ۲۰۱۲ میزان صادرات منسوجات خانگی ترکیه به ۳ میلیارد دلار رسید که موجب شد ترکیه باز هم خود را به عنوان یکی از ۳ صادرکننده برتر منسوجات خانگی جهان معرفی کند. بیش از ۵۰ درصد صادرات ترکیه به کشورهایی اروپایی بوده است به همین جهت در سال های اخیر تولیدات سبز و دوستدار محیط زیست در ترکیه به شدت رشد داشته است.

امروزه صنعت منسوجات خانگی ترکیه در تمامی مراحل تولید، فروش و بازاریابی بالاترین استانداردهای روز را در اختیار دارد و البته در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین مراکز مد در دنیاست. در سال های اخیر هم حتی با وجود بحران های اقتصادی موجود در دنیا صنعت منسوجات خانگی ترکیه دچار افت نشده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

ردپای Evteks در نمایشگاه Heimtextil 2013

طبق یک اصل قدیمی هیچ موفقیتی بی دلیل به دست نمی آید. موفقیت ترکیه در بخش منسوجات خانگی علاوه بر تولید، صادرات، بازاریابی و طراحی در عرصه نمایشگاهی نمود پیدا کرده است. ترک ها در سال ۲۰۱۳ نوزدهمین دوره نمایشگاه منسوجات خانگی خود یعنی Evteks را برگزار خواهند کرد و جالب اینکه برای دستیابی به بالاترین کیفیت در برگزاری نمایشگاه هیچ فرصتی را از دست نمی دهند.

::مجله نساجی کهن::

نمایشگاه Heimtextil سال ۲۰۱۳ بهترین جایی بود که ترک ها به بهترین شکل از آن برای معرفی Evteks در فاصله ۴ ماه به برگزاری آن در ماه May 2013 استفاده کنند چرا که نمایشگاه هیم تکستایل یکی از بزرگترین و مهمترین محل های همایش تجار و بازرگانان، متخصصین، طراحان و البته تولیدات و نیازهای روز است که نقش به سزایی در توسعه این صنعت دارد.

ترکیه در نمایشگاه امسال ۱۸۴ غرفه گذار داشت. همچنین انجمن منسوجات خانگی و تجار ترکیه Tetsiad هم در نمایشگاه حضور فعالی داشت. از طرفی ترک ها با تیم های ویژه ای به توزیع کاتالوگ ها و تبلیغات نمایشگاه Evteks پرداختند تا از بزرگترین رویداد منسوجات خانگی جهان در آلمان بهترین سود را ببرند. Evteks پس از نمایشگاه Heimtextil دومین رویداد مهم منسوجات خانگی جهان است که مورد توجه بسیاری از شرکت هاست اما در مقام مقایسه و طبق آمار و ارقام موجود هنوز این دو نمایشگاه فاصله زیادی با هم دارند.
Heimtextil 2013

تعداد غرفه گذارها: ۲۶۵۸

تعداد غرفه گذار خارجی: ۲۳۲۰

 

Evteks 2012

تعداد غرفه گذارها: ۱۰۰۰

تعداد غرفه گذار خارجی: ۳۰۰

اما اگر کارکردهای منطقه ای، نحوه برگزاری، رشد قابل توجه و قرار گرفتن در یکی از مراکز اصلی تولید منسوجات خانگی و نساجی جهان، Evteks را همواره در جایگاه شایسته ای قرار می دهد. یکی از دلایل موفقیت ترک ها در برگزاری این نمایشگاه الگوبرداری مناسب از همکاران آلمانی است که موجب شده هر سال استانداردهای کاری خود را بالاتر ببرند.

بسیاری از شرکت های اروپایی صاحب برند امروزه ترجیح می دهند تمرکز خود را بر روی طراحی و بازاریابی قرار دهند و تولید اجناس خود را در صنعت منسوجات خانگی به ترک ها بسپارند چرا که ترکیه دارای توانایی بالا در تولید کالاهای با کیفیت بالا و ارزان قیمت تر از اروپا است فاصله نزدیک تا اروپا که موجب کاهش هزینه و زمان انتقال می شود دسترسی را آسان تر کرده.

::مجله نساجی کهن::

تصویر زیر معرفی شایسته ای از صنایع منسوجات خانگی ترکیه است که در گوشه و کنار نمایشگاه  Heimtextil 2013 هم دیده می شد.

 

مشخصاتی از نمایشگاه Evteks استانبول

تاریخ برگزاری: ۱۹-۱۵ می ۲۰۱۳

برگزارکننده شرکت: CNREXPO

رابط در ایران: سرکار خانم تقی پور

تلفن: ۴۶۵۷۴۷۴-۲۱-۹۰+

تعداد شرکت های حاضر: بالغ بر ۱۰۰۰ شرکت

فضای نمایشگاهی: ۱۶۰۰۰۰ متر مربع

بازدیدکننده: ۱۲۵۰۰۰

ترکیه با ۸۰ میلیون نفر جمعیت ۱۷ امین اقتصاد بزرگ جهان و ششمین در اروپاست.

 

صنعت منسوجات خانگی ترکیه امروزه دارای رکوردهای جالبی در جهان است مانند:

–  یکی از سه تامین کننده مهم منسوجات خانگی جهان و دومین تامین کننده بزرگ در اروپا

–   ترکیه از نظر تنوع محصولات تولیدی در صنعت منسوجات خانگی یکی از برترین هاست.

– بزرگترین پارک ماشین آلات تولید انواع پارچه های گلدوزی شده و گیپور در ترکیه وجود دارد.

– بزرگترین کارخانه تولید روکش های تشک اروپا در ترکیه واقع شده است.

–  بزرگترین کارخانه تولیدی تشک در ترکیه واقع شده است.

– تامین کننده انواع پرده در جهان

–  بیش از ۶۰ درصد تولیدات منسوجات خانگی ترکیه صادر می شود.

–  مراکز مهم منسوجات خانگی در ترکیه در شهرهای ازمیر، استانبول، بورسا، دنیزلی و کایسری قرار دارد.

–   ترکیه میزبان دومین رویداد مهم سالانه منسوجات خانگی جهان یعنی Evteks است که در سال ۲۰۱۳ در ماه می برگزار خواهد شد.

–   بیش از ۵۵۰۰ شرکت در بخش منسوجات خانگی ترکیه فعالیت دارند.

–   در نمایشگاه منسوجات خانگی امسال در فرانکفورت بیش از ۱۸۰ شرکت تولیدی و صادراتی ترکیه حضور داشتند.

ترکیه با شعار ” ما جهان را می آرائیم” خود را در بهترین نمایشگاه های سراسر دنیا معرفی می کند. در نمایشگاه غرفه های ترک به خوبی و در سطح بالایی به ارائه محصولات خود می پردازند که هر ساله با استقبال بیشتری از سمت خریداران خارجی مواجه می شود. امروزه شرکت های ترک علاوه بر استفاده از طراحان حرفه ای خود علاقه بسیاری به همکاری با طراحان برتر اروپایی دارند. و این آغاز راه ترکیه در ورود به صنعت منسوجات خانگی جهان است. ترکیه در سال ۲۰۲۳ رکورد ۱۰ میلیارد دلار صادرات منسوجات خانگی را خواهد شکست.

 

::مجله نساجی کهن::

تحریریه :۷۷۲۴۵۷۸۰

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×