اخبار فرش ماشینی

قالیبافان با سابقه ۲۰ سال بازنشسته می‌شوند

 

قالیبافان با سابقه 20 سال بازنشسته می‌شوند

خلیل نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه قالیبافان در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های صعب‌العلاج هستند بر اساس تلاش‌هایی که شد تأمین اجتماعی قالی‌بافی را به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور تعریف کرد.

مدیر گروه فرش دستباف آذربایجان‌غربی با بیان اینکه قالیبافان به واسطه حرفه ای که دارند همواره در معرض بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری مفاصل می‌شوند لازم است تا توجه ویژه ای به این موضوع می‌شد.

نوری با بیان اینکه ایجاد انگیزه برای تداوم این حرفه در قالیبافان یکی از اهداف چنین اقدامی است، افزود: برای این منظور تمام قالیبافانی که بیمه هستند در بیمه تأمین اجتماعی از مزایای این چنین اقدامی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه افراد دارای ۲۰ سال سابقه کار در تأمین اجتماعی می‌توانند با مراجعه حضوری به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به تکمیل فرم درخواست بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور برای بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی پیش از موعد اقدام کنند، اعلام کرد: در حال حاضر ثبت نام از افراد دارای شرایط در این زمینه انجام می‌گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آذربایجان‌غربی به عنوان یکی از قطب‌های تولید فرش کشور به شمار می‌رود که هر سال سهم چشمگیری از صادرات فرش کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×