اخبار فرش ماشینی

صادرات ۵۰۰ میلیارد ریالی فرش از آذربایجان‌شرقی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش آذربایجان‌شرقی از صادرات فرش از استان به ارزش بیش از ۵۱۶ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال بدانیم.

احد هریسچیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، افزود: ۲۴۴ هزار و ۸۲۰ کیلوگرم وزن فرش‌های صادراتی استان در سال جاری است.

وی تشریح کرد: کیفیت فرش به دلیل رُکود بازار و بالا بودن قیمت تمام شده تولید کاهش یافته و تازمانی که کیفیت فرش افزایش نیافته و همین‌طور هزینه تولید کاهش نیافته است، این مشکلات پابرجاست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش آذربایجان‌شرقی یادآور شد: رتبه اول صادرکنندگان فرش در ایران به آذربایجان‌شرقی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به شهرستان‌های برتر استان در تولید فرش افزود: آذرشهر، مراغه، بناب، شبستر و مرند از شهرستان‌های توانمند آذربایجان‌شرقی در تولید فرش محسوب می‌شوند.

هریسچیان با بیان اینکه ۱۰درصد از قیمت فرش برای مواد اولیه و ۹۰ درصد بافنده دستمزد بافنده فرش است، گفت: آلمان، روسیه، اتریش، ایتالیا، انگلستان و چین از اصلی ترین کشورهای خریدار فرش آذربایجان‌شرقی هستند.

وی درباره مهم‌ترین دلایل عدم سفارش‌پذیری تولید فرش گفت: به دلیل فقدان کارخانه‌های متمرکز به هیچ وجه قابلیت سفارش پذیری برای تولید فرش امکانپذیر نیست، ضمن آنکه در حال حاضر تولید خانگی فرش و بافت فرش با سلایق بافندگان خانگی را باید از دیگر دلایل میسر نبودن پذیرش سفارش برای بافت فرش قلمداد کنیم.

هریسچیان از تشکیل میزگردی برای تقویت تولید فرش خبر داد و تاکید کرد: تشکیل میزگردی با حضور طراحان، رنگرزان، فروشندگان مواد اولیه و بافندگان از راهکارهای اندیشیده شده برای تقویت تولید و افزایش صادرات است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×