اخبار فرش ماشینی

افزایش ۱۰ درصدی واردات پوشاک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

افزایش 10 درصدی واردات پوشاک

در حالی ثبت و سفارش واردات پوشاک تا اطلاع ثانوی ممنوع است که در هشت ماهه اول امسال ۱۴ میلیون و ۴۸۰ هزار دلار پوشاک وارد کشور شد.

آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد: واردات پوشاک ایران در هشت ماهه اول امسال به ۱۴ میلیون و ۴۸۰ هزار دلار رسید، این در حالی است که این میزان در مدت مشابه در سال قبل ۱۳ میلیون و ۱۱۴ هزار دلار بود.

امارات متحده عربی، چین و ایتالیا سه کشور عمده مبدا واردات پوشاک به ایران در هشت ماهه اول امسال نام گرفتند. برهمین اساس، در این مدت ۴ میلیون ۶۰۷ هزار دلار پوشاک از امارات متحده عربی، ۲ میلیون و ۸۸۶ هزار دلار پوشاک از چین و یک میلیون و ۸۳۸ هزار دلار پوشاک از ایتالیا وارد کشور شد.

وزن واردات پوشاک از امارات متحده عربی، چین و ایتالیا در هشت ماهه اول امسال به ترتیب ۳۹۶ تن، ۳۹۰ تن و ۷۴ تن بود. همچنین ۴۰۱ تن پوشاک نیز از سایر کشورها به ارزش ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار نیز در مدت ۸ ماهه اول سال جاری به کشور وارد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در سال ۹۰ معادل ۲۲ میلیون دلار و در سال ۸۹ معادل ۲۰ میلیون دلار پوشاک وارد کشور شده بود؛ با این حال واردات پوشاک در ۸ ماه اول سال جاری نسبت به سال قبل ۹۹ صدم درصد کاهش وزنی و ۱۰.۴۲ درصد افزایش ارزشی داشته است.

دولت اخیرا ثبت و سفارش واردات پوشاک به کشور را متوقف کرده، اما واردات انجام شده براساس ثبت و سفارش انجام شده در گذشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×