اخبار نساجی

بزرگ‌ترین ایستگاه راه‌آهن جنوب گیلان از رستم‌آباد می‌گذرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

منتخب مجلس نهم در رودبار از احداث بزرگ‌ترین ایستگاه راه‌آهن جنوب گیلان در رستم‌آباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش همراهان نیوز، عطاءالله حکیمی ظهر امروز در جمع مردم این شهرستان توسعه روستاهای رودبار را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: دورترین روستاهای شهرستان باید از نعمت آسفالت، برق، گاز، آب، مخابرات و بهداشت برخوردار شوند.

وی، احیای کشاورزی در روستاها را در جلوگیری از مهاجرت‌ها مهم دانست و افزود: ایجاد زمینه‌های لازم از جمله تامین آب کشاورزی، تهیه برنامه‌ای مدون و حمایت از جوانان در توسعه جوامع روستایی موثر است.

حکیمی، احداث سد صیقل‌ده را تامین کننده آب کشاورزی و شرب روستاهای بخش خورگام عنوان کرد و بیان داشت: مجوز احداث این سد در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی اخذ شده و هم‌اکنون مطالعه فنی آن در حال انجام است. با احداث این سد تحولی عظیم در حوزه بخش کشاورزی و آبرسانی روستاهای این بخش ایجاد می‌شود.

نماینده منتخب مردم در مجلس نهم، بررسی کارشناسی برای کشت محصولات در اراضی را مهم خواند و تصریح کرد: در سال‌های اخیر برای نخستین بار کشت زعفران در شهرستان انجام گرفت که با بررسی کارشناسان از کیفیت مرغوبی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه عدم اشتغال مهم‌ترین دلیل مهاجرت جوانان از شهرستان است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی علاوه بر ایجاد مهاجرت معکوس بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی جوانان را برطرف می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حکیمی، توسعه دامداری صنعتی را یکی از اهداف چهار ساله خود ذکر کرد و بیان داشت: شهرستان رودبار به لحاظ موقعیت جغرافیایی خود از شرایط ویژه‌ای در زمینه پرورش دام برخوردار است.

وی، با اشاره به اینکه چرخه عظیم اقتصادی شهرهای رودبار وابسته به جاده مواصلاتی شهرستان است، اذعان داشت: عبور آزاد راه از حاشیه شهرهای رستم‌آباد و لوشان بازار این دو شهر را با چالش اساسی مواجه کرد.

نماینده منتخب مردم رودبار در مجلس نهم، با تصریح بر اینکه احداث ایستگاه راه‌آهن شهر رستم‌آباد را از این خلاء نجات می‌دهد، ابراز داشت: بزرگ‌ترین ایستگاه راه‌‌آهن جنوب گیلان پس از رشت در رستم‌آباد رودبار احداث می‌شود.

وی از توسعه شهر رستم‌آباد خبر داد و متذکر شد: رستم‌آباد با برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته به طرف توتکابن توسعه می‌یابد و با این اقدام بزرگ‌ترین شهر جنوب گیلان شکل می‌گیرد.

حکیمی، از ایجاد بازارچه در ۴ شهر رودبار خبر داد و خاطرنشان کرد: این بازارچه‌ها در شهرهای رودبار، منجیل، لوشان و رستم‌آباد ایجاد می‌شوند.

وی، اشتغال جوانان را مهم‌ترین اهداف دوران نمایندگی خود در مجلس نهم برشمرد و یادآور شد: اشتغال نسل جوان و تحصیل‌کرده به دلیل نبود شغل با چالش جدی مواجه شده است.

نماینده منتخب مردم رودبار در مجلس نهم، ابراز داشت: توسعه شهرک‌های صنعتی، احیای کارگاه‌ها و کارخانه‌های غیر فعال را مهم‌ترین اهداف و برنامه‌ها برای ایجاد اشتغال در رودبار بیان کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×