اخبار نساجی

چندنرخی شدن ارز زمینه‌‌ساز فساد است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس اتاق بازرگانی ایران در واکنش به ارائه طرحی برای ایجاد نظام سه نرخی ارز گفت: حتما نظام چند نرخی در بلند مدت به ضرر اقتصاد ماست.

محمد نهاوندیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود: به جهت اینکه مکانیزم‌های توزیع و تخصیص ارز به هر حال از کانال بروکراسی اداری می‌گذرد، چندنرخی شدن ارز زمینه‌های ایجاد فساد را فراهم خواهد شد.

به گفته او این کار لطمات ناشی از برخی موارد فساد مانند آنچه در سیستم بانکی رخ داد را دوباره به کشور وارد خواهد کرد.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه ما باید تدابیر لازم را بیاندیشیم تا دستاورد ۱۰ ساله نزدیک شدن به نظام تک نرخی ارز حفظ شود، ادامه داد: تخصیص بهینه منابع باید با مکانیزم عرضه و تقاضا صورت بگیرد و از شرایط پیش آمده به عنوان فرصتی برای افزایش صادرات و تامین ارز غیر نفتی باید استفاده شود.

رییس اتاق ایران در واکنش به استدلال طراحان طرح ارز سه نرخی مبنی بر اینکه نباید کالاهای لوکس با ارز دولتی وارد شود،‌ گفت: در مکانیزم عرضه و تقاضا، به بهترین وجه می‌توان تقاضا برای کالاهای لوکس را با گران‌تر شدن، کاهش داد، اما لازمه آن این نیست که ما از مکانیزم اداری برای این کار استفاده کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نهاوندیان ادامه داد: ممنوعیت‌های اداری این آفت را دارند که جاذبه قاچاق را افزایش دهند و عملا همان کالای لوکس با بهانه ممنوعیت، جذابیت بیشتری پیدا می‌کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×