اخبار نساجی

راهی جز ورشکستگی برای بانک های ایسلند باقی نمانده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کارشناس ارشد اقتصادی بانک لویدز: بانکهای ایسلند وامهای زیادی گرفتند. دارایی های زیادی در خارج از کشور توسط آنها خریداری شد، اما ارزش این دارایی ها به طور چشمگیری سقوط کرد، این به این معنا بود که این بانکها دیگر نمی توانستند بدهی های خود را پوشش دهند و در نهایت راهی جز ورشکستگی باقی نماند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، شبکه یورونیوز روز سه شنبه (۶ مارس / ۱۶ اسفند) تصریح کرد: گیر هارته، نخست وزیر سابق ایسلند که اولین رهبر سیاسی است که در ارتباط با بحران مالی جهانی محاکمه می شود، گفت که نمی تواند مسئول سقوط بانک های ایسلند در سال ۲۰۰۸ میلادی باشد. وی متهم است که نتوانسته برای اطمینان از امنیت اقتصادی کشور اقدام مناسبی انجام دهد.

بر پایه این گزارش، تروور ویلیامز، کارشناس ارشد اقتصادی بانک لویدز می گوید:” بانکهای ایسلند وامهای زیادی گرفتند. دارایی های زیادی در خارج از کشور توسط آنها خریداری شد، اما ارزش این دارایی ها به طور چشمگیری سقوط کرد، این به این معنا بود که این بانکها دیگر نمی توانستند بدهی های خود را پوشش دهند و در نهایت راهی جز ورشکستگی باقی نماند.”

یورونیوز افزود: «در بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی، سه بانک ایسلند سقوط کردند و صندوق بین المللی پول، بحران بانکی ایسلند را به نسبت ابعاد اقتصادش، بزرگترین سقوط مالی تاریخ نامید.»

به گفته این شبکه، در سال ۲۰۰۲ میلادی این سه بانک خصوصی اصلی ایسلند به معاملات پر خطر دست زدند و سهام خود را وارد بازارهای بین المللی کردند اما با زیاندهی این سرمایه گذاریها، در سال ۲۰۰۸ میلادی اعلام ورشکستگی کردند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×