اخبار نساجی

وزیر اقتصاد:به دنبال مدیریت بودجه‌ای کشور هستیم

 

وزیر اقتصاد:به دنبال مدیریت بودجه‌ای کشور هستیم

وزیر اقتصاد: ما در کنار آنکه به دنبال مدیریت بودجه‌ای کشور هستیم و تاکنون نیز موفق بوده و انشاء‌الله تا پایان سال با تمام دشواری‌ها ادامه خواهد داشت، اما می‌طلبد که همه همکاران و کارمندان در سراسر کشور در این راستا کمک کنند که یکی از این موارد مشارکت بخش خصوصی و عمومی در اجرای پروژه‌های عمرانی است که می‌تواند نقطه عطفی در مدیریت مالی کشور باشد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: دولت نمی‌تواند برای این‌گونه پروژه‌های عمرانی از سیستم بانکی قرض بگیرد اما می‌تواند با اجاره به شرط تملیک در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و صندوق توسعه‌ ملی و بانک‌ها برایشان وام گرفته تا به اجرای طرح‌های عمران شتاب بخشید.

وی در ادامه تاکید کرد که در بخش انضباط پولی نیز کارهای خوبی صورت گرفته، به‌گونه‌ای که در سال گذشته رشد نقدینگی ۱۹.۵ درصد بوده است که در ۱۰ سال گذشته پایین‌ترین رشد نقدینگی بوده است. هم‌چنین بانک مرکزی اقداماتی را برای تنظیم و هدایت نقدینگی در دستور کار قرار داده است.

* اعمال نرخ مرجع ارز همچنان در بودجه

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر اقتصاد متکی شدن بودجه‌ سال ۹۲ به ظرفیت‌های داخلی را ویژگی منحصر به فرد لایحه‌ بودجه ۹۲ عنوان و در پایان تاکید کرد که کماکان ارز تخصیص‌یافته به کالاهای اساسی و دارو با همان نرخ مرجع خواهد بود، اما ما کم‌کم به آن سمت می‌رویم که شفاف‌سازی در اقتصاد ایران بیشتر شود، لذا کسی بهانه‌ای ندارد که به قیمت کالاهای اساسی دست بزند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×