اخبار نساجی

پایتخت میلیاردرهای جهان کجاست؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

خبرگزاری دولتی ایتارتاس اعلام کرد که مسکو با جای دادن بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان در خود به پایتخت میلیاردرها معروف شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، در زمان حاضر مسکو با داشتن ۷۸ میلیاردر دلاری بالاتر از نیویورک با ۵۸ و لندن با ۳۹ میلیاردر قرار گرفته و رتبه نخست جهانی را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش، ‘کارلوس اسلیم’ سرمایه دار مکزیکی با ۶۹ میلیارد دلار سرمایه در مکان نخست میلیاردرهای جهان و ‘بیل گیتس’ موسس شرکت ‘مایکروسوفت’ با دارا بودن ۶۱ میلیارد دلار سرمایه در جای دوم ایستاده است.

گزارش مزبور حاکی است: یک هزار و ۲۲۶ میلیاردر در جهان وجود دارد که مجموع سرمایه آنها به ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد دلار می رسد.

‘علیشیر عثمان اف’ سرمایه دار روس با ۱/۱۸ میلیارد دلار سرمایه، ثروتمندترین میلیاردر روسیه است که در مکان بیست و هشتم فهرست میلیاردرهای جهان قرار گرفته است.

‘ولادیمیر لیسین’ صاحب کارخانه ذوب آهن ‘نوولیپتسک’ با داشتن ۹/۱۵ میلیارد دلار و ‘آلکسی ماردوشوف’ رییس هیان مدیره کارخانه فولاد ‘سور استال’ با دارا بودن ۳/۱۵ میلیارد دلار سرمایه به عنوان ثروتمندترین شهروندان روس بترتیب در مکان های ۴۱ و ۴۵ فهرست میلیاردرهای جهان قرار گرفته اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

‘وحید علی اکبروف’ مالک شرکت نفت ‘لوک اویل’ روسیه با ۵/۱۳ میلیارد دلار سرمایه در مکان ۵۶ و ‘میخاییل پروخوروف’ نامزد سابق ریاست جمهوری روسیه نیز با ۲/۱۳ میلیارد دلار سرمایه در رتبه ۵۸ میلیاردرهای جهان قرار دارند.

‘رومن آبراموویچ’ صاحب باشگاه فوتبال چلسی لندن هم که چند سال پیش با داشتن بیش از ۲۰ میلیارد دلار سرمایه ثروتمندترین مرد روسیه شناخته شده بود، در فهرست میلیاردرها با داشتن ۴/۱۲ میلیارد دلار در مکان ۶۸ جهانی قرار گرفته است.

با توجه به اینکه اغلب میلیاردرهای روس در مسکو فعالیت و اقامت دارند، مالیات شرکت های خود را در این شهر پرداخت می کنند و همین امر بخش عمده بودجه پایتخت روسیه را تشکیل می دهد.

بودجه مسکو پایتخت روسیه در سال جاری ۸/۵۰ میلیارد دلار می باشد که پس از نیویورک با ۹۱/۶۵ میلیارد دلار و شانگهای با ۱/۵۴ میلیارد دلار در مکان سوم جهانی قرار گرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×