اخبار نساجی

خط اعتبار ۵۰ میلیون یورویی برای تجار ایران

 

خط اعتبار 50 میلیون یورویی برای تجار ایران

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه جدید دولت‌های ایران و قرقیزستان برای تهاتر کالا خبرداد و گفت: خط اعتباری ۵۰ میلیون یورویی از سوی قرقیزستان به تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی اختصاص خواهد یافت.

مهدی غضنفری در حاشیه دهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و قرقیزستان در پاسخ به سئوالات خبرنگاران گفت: هم اکنون ایران و قرقیزستان قرارداد تجارت با تعرفه ترجیحی را اجرایی کرده‌اند، این در شرایطی است که دو مسیر نیز برای انجام تجارت آزاد میان دو کشور طراحی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اولین مسیر این است که فهرست کالاهای مشمول تعرفه ترجیحی افزایش یابد و دومین مسیر این است که دو طرف گام بلندتری برداشته و قرارداد تعرفه ترجیحی را به موافقتنامه تجارت آزاد تبدیل کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: آنچه که در سند جدید همکاریهای اقتصادی ایران و قرقیزستان هم اکنون پیش‌بینی شده است، روش اول است به این معنا که مذاکره بر سر افزایش اقلامی که مشمول تعرفه ترجیحی می‌شود، صورت گیرد.

غضنفری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا دو کشور تصمیم ندارند که تبادلات کالایی خود را با پول ملی خود انجام دهند، گفت: محدود کار کردن با ارزهای رایج بین دو کشور نیازمند در نظر گرفتن برخی تدابیر در قانونهای مرکزی دو کشور است.

وی اظهار داشت: برخی اوقات کشورها ترجیح می‌دهند قبل از اینکه ارزهای خود را در تجارت با کشوری، جاری کنند، باید تهاتر کالایی انجام دهند، قیمت کالاها را با ارزهای خارجی محاسبه کرده، اما آن ارز خارجی را بین خود تبادل نمی‌کنند؛ بلکه فقط آن را مبنای محاسبه و خط کشی می‌دانند.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایران و قرقیزستان آمادگی دارند که در تهاتر کالا همکاری کنند. غضنفری گفت: کشور قرقیزستان ۵۰ میلیون یورو خط اعتباری جدید را به تجار و سرمایه گذاران ایرانی در قرقیزستان اختصاص خواهد داد.

وی اظهار داشت: در این رابطه همچنین صندوق ضمانت صادرات جمهوری اسلامی ایران نیز حاضر است ریسک سرمایه گذاران ایرانی در قرقیزستان را بپذیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×