اخبار نساجی

قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین کاهش یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین کاهش یافت

تهران- میانگین قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در کشور در نیمه نخست سال ۱۳۹۰ یک میلیون و ۹۰۴ هزار ریال بود که نسبت به نیمه دوم سال ۱۳۸۹، ۵۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بر اساس نتایج ‘طرح جمع آوری اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور در نیمه نخست سال ۹۰’ که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده ، کاهش قیمت زمین نسبت به دوره قبل به دلیل کاهش سهم معاملات در شهرهای بزرگ در مقایسه با شهرهای کوچک است.

این گزارش می افزاید: میانگین قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در کشور در نیمه نخست سال ۱۳۹۰ نسبت به زمان مشابه سال قبل از آن ، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

در میان استان های کشور، میانگین بالاترین قیمت یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده ۹۶۹۴ هزار ریال(۹میلیون و ۶۹۴ هزار ریال) در استان تهران و پایین ترین آن ۵۴۹ هزار ریال در استان بوشهر بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین میانگین کمترین قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی، مربوط به استان کرمان با ۳۶ هزار ریال و بیشترین میزان آن در استان تهران با ۷۸۸۱۸ هزار ریال(۷۸ میلیون و ۸۱۸ هزار ریال) بدست آمده است.

**متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی

متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۸۶۷۵ هزار ریال(هشت میلیون و ۶۷۵ هزار ریال) بوده است که نسبت به نیمه دوم سال ۱۳۸۹ ، ۰.۴ درصد کاهش و نسبت به نیمه نخست سال مذکور، ۲۴.۱ درصد افزایش داشته است.

مقایسه متوسط قیمت در میان استان های کشور نشان می دهد که بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده ۱۸۹۳۸ هزار ریال(۱۸میلیون و ۹۳۸ هزار ریال) در استان تهران و کمترین آن ۱۹۳۷ هزار ریال(یک میلیون و ۹۳۷ هزار ریال) در استان بوشهر بوده است.

از سوی دیگر، کمترین قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی در معاملات انجام شده در این دوره مربوط به استان بوشهر با ۸۱ هزار ریال و بیشترین میزان آن متعلق به استان تهران با ۸۱۹۶۶ هزار ریال(۸۱میلیون و ۹۶۶ هزار ریال) بوده است.

**میانگین اجاره ماهانه بعلاوه سه درصد ودیعه پرداختی

میانگین اجاره ماهانه بعلاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی از طریق بنگاه های معاملات ملکی ۴۱۶۷۵ ریال(۴۱هزار و ۶۷۵ ریال) بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل۲۴.۴ درصد و نسبت به دوره قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

در میان استان های کشور بیشترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه برای هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده ۸۴۰۶۴ ریال(۸۴ هزار و ۶۴ ریال) در استان تهران و کمترین آن ۱۱۲۲۹ ریال(۱۱هزار و ۲۲۹ ریال) در استان ایلام بوده است.

همچنین، کمترین اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر مترمربع زیربنای مسکونی این دوره مربوط به استان همدان با ۱۵۵۰ ریال(یکهزار و ۵۵۰ ریال) و بیشترین آن مربوط به استان تهران با ۴۲۴۷۰۶ ریال(۴۲۴ هزار و ۷۰۶ ریال) بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×