مد و پوشاک

حوزه مد و لباس تخصصی شده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نشست تقدیر و تشکر کارگروه ساماندهی مد و لباس از داوران ، برگزیدگان و دست اندرکارن بخش های مختلف پنجمین جشنواره مد و لباس فجر در مجموعه باغ زیبا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور،در ابتدای این نشست حمید قبادی ضمن خوش آمدگویی به حاضران هدف از برگزاری این نشست ها را تلاش برای جبران فعالیت ها و زحمات فعالان این حوزه دانست و سپس به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در پنجمین جشنواره مد و لباس فجر پرداخت و با بیان اینکه همه تلاش جشنواره مد و لباس فجر برای معرفی توانمندی و ظرفیت‌های داخلی حوزه پوشاک است گفت: در چند سال گذشته موفق شدیم ظرفیت‌های داخلی را شناسایی کرده و بر آن‌ها تأکید کنیم. طراحان و تولیدکنندگان داخلی می‌توانند نیاز جامعه را پوشش دهند، مشروط بر اینکه تعامل درستی بین همه دست‌اندرکاران این حوزه برقرار شود.

 قبادی افزود: سیاست ما در سال ۹۵ تغییر نگرش و جلب توجه مردم و مسئولان بر موضوع مد و لباس است و تأکید داریم که جامعه نیازمند لباس‌های رنگارنگ، متنوع، زیبا و در خور شان افراد است. از طرف دیگر طراحان آمادگی دارند که این نیاز را رفع کنند و جشنواره مد و لباس قصد دارد این تعامل و ارتباط را برقرار کند.

 وی با اشاره به تخصصی تر شدن فعالیت های حوزه مد و لباس همچون لباس عاشورایی،لباس مدارس و لباس ورزشکار،حفاظت از صیانت ها و حفظ ارزش های اسلامی ایرانی در مد و لباس را امری مهم و ضروری برشمرد که با حضور همه فعالان این حوزه  قابل اجراء می باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 وی اولویت اول فعالان مد و لباس حتی تولیدکنندگان را فرهنگی دانسته و با اشاره به توسعه گروه های طراحی و تولید در این زمینه ،استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی برای بروز صحیح فعالیت ها را امری مهم دانست.

 قبادی با تأثیر مثبت عملکرد شیما«شناسه یکپارچه مد و لباس اسلامی ایرانی»در سطح جامعه گفت: بزودی عملکرد شیما منتشر خواهد شد که قطعا تأثیرات بسیار مثبتی حتی در برنامه ریزی کشور خواهد داشت.

 تأمین لباس اجتماع توسط کارگروه، بهبود طراحی در پوشاک مردان و تلاش برای پیشرفت،لباس کودک، لباس اجتماع جوان، توجه به رنگ و طرح لباس ها و توجه به ذائقه مخاطبان براساس معیارهای و ارزشها از جمله محورهای بحث قبادی در این نشست بود.

طرح سؤالات و پاسخگویی به آنها، تبادل نظرات ، تقدیر و تشکر از قعالیت های کارگروه ساماندهی مد و لباس توسط حاضرین از دیگر بخش‌های این نشست بود که با مشارکت داوران، برگزیدگان و دست اندرکارن برگزار شد.

در این نشست شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک،پاک بین دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه ایران،کلانتری عضو هیئت مدیره بنیاد ملی مد و لباس،دبیران،مدیران،داوران،برگزیدگان و دست اندرکاران بخش های مختلف پنجمین جشنواره مد و لباس فجر حضور داشتند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×