اخبار نساجی

۲۳۰۰ کالا ارز ۱۲۲۶ تومانی و ۴۰۰۰ کالا ارز صادراتی می‌گیرند

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت با اعلام جزئیات جدید از تهیه فهرست کالاهای وارداتی که مشمول ارز مرجع و صادرات می‌شوند، گفت: هم‌اکنون ۲۳۰۰ قلم کالا ارز ۱۲۲۶ تومانی و ۴۰۰۰ قلم کالا ارز صادراتی می‌گیرند.

ساسان خدایی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به تهیه فهرست کالاهایی که مشمول دریافت ارز دولتی از بانک مرکزی برای واردات می‌شوند، گفت: براساس برآوردهای سازمان توسعه تجارت ایران، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ قلم کالا مشمول دریافت ارز ۱۲۲۶ تومانی برای واردات هستند که بیشتر شامل مواد اولیه، تجهیزات مورد نیاز کارخانجات و کالاهای اساسی هستند که البته فهرست آنها مرتب در حال افزایش است.

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت ایران افزود: همچنین ۴ هزار قلم کالا برای استفاده از ارز حاصل از صادرات برای ورود به کشور مشخص شده‌اند که البته این فهرست در حال کاهش است.

وی تصریح کرد: در کنار این دو نوع تخصیص ارز، حدود ۲۳۰ قلم کالا نه مشمول دریافت ارز ۱۲۲۶ تومانی می شوند و نه ارز حاصل از صادرات به آنها تعلق می گیرد، بنابراین این کالاها در صورت ورود چنانچه مجاز به ثبت سفارش باشند باید از ارز آزاد استفاده کنند.

بر اساس تصمیمات جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه تجارت ایران فهرست واردکنندگان کالاهای اساسی را که از ارز ۱۲۲۶ تومانی استفاده کرده‌اند، به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارایه کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×