اخبار نساجی

بررسی مشکلات نساجی مازندران در کارگروه حمایت از تولید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بررسی مشکلات نساجی مازندران در کارگروه حمایت از تولید

شانزدهمین جلسه کارگروه حمایت از تولید با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل این وزارتخانه برگزار و مشکلات صنعت نساجی در آن بررسی شد.

در این جلسه اعضای اصلی کارگروه شامل نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی و سازمان میراث فرهنگی حضور داشتند.

در حاشیه این جلسه، معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران گفت: درباره برخی واحدهای نساجی کشور در مورد سخت و زیان آور بودن و بازنشستگی بحث هایی مطرح بود و در جلسه امروز در این باره تصمیماتی گرفته شد که پس از ابلاغ اجرایی خواهد شد.

محسن صالحی نیا افزود: درباره نساجی مازندران دو بحث سخت و زیان آور بودن مشاغل این صنعت و وضع سرمایه گذاری در این واحد به منظور حفظ اشتغال و توسعه های بعدی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: با تفاهم های صورت گرفته در جلسه قرار شد در کارگروه تخصصی میان بانک ملی، سازمان تامین اجتماعی وزارت کار و وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی تفاهم تا به زودی امکان سرمایه گذاری و توسعه فعالیت های این واحد نساجی فراهم شود.

صالحی نیا گفت: تامین منابع برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز از مباحث مطرح در جلسه بود که بر اساس مصوبه ای اخیرا این اجازه به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شده است که بتواند با فروش اموال و دارایی های خود و سپرده کردن منابع حاصل از آن از طریق بانک های عامل به تامین منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه در گردش اقدام کند.

وی افزود: بر اساس برآرودها سقف منابع در اختیار، سهام، اموال و دارایی های ما حدود شش هزار میلیارد تومان است که امیدواریم این منابع را علاوه بر منابع دیگر مانند منابع موجود نزد بانک ها به ظرفیتی برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اضافه کنیم.

صالحی نیا با بیان این که این مصوبه را اکنون دریافت کردیم ادامه داد: فروش تابع ضوابط خاص خود است و این منابع به تدریج که کسب می شود نزد بانک ها برای افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی سپرده گذاری می شود البته در آینده نزدیک و قبل از پایان سال این کار را اجرایی خواهیم کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×