اخبار فرش ماشینی

مصاحبه با خانم Wendy Wen مدیرعامل شرکت نمایشگاه های فرانکفورت و هنگ کنگ

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

اینترتکس شانگهای رویدادی متمایز در بزرگترین مرکز نمایشگاهی دنیا

نمایشگاه Shanghai intertex  یکی از نمایشگاه های قدرتمند در بحث پارچه ، انواع رومبلی، منسوجات خانگی ، فرش و صنایع وابسته است که هرساله در شانگهای برگزار می شود.در این شماره از مجله به مناسبت برگزاری دوره جدید این نمایشگاه در سال ۲۰۱۵ مصاحبه ای را با مقامات ارشد شرکت برگزار کننده آن ترتیب داده ایم که از نظر می گذرانید.

wendy weng messe frankfurt

•    لطفا در مورد مشخصات نمایشگاه  intertex Shanghai 2015 بیشتر برای خوانندگان ما توضیح دهید.

 با توجه به تعداد چمشگیر بازدید کنندگان و غرفه گذاران نمایشگاه در سال گذشته که موجب به شکستن رکوردهای جدیدی برای این نمایشگاه گردید ، امسال نیز انتظار داریم به رقم های سال قبل دست پیدا کنیم .در نمایشگاه امسال حدود ۱۴۰۰ شرکت غرفه گذار از ۳۰ کشور جهان در نمایشگاه حضور خواهند داشت و ما نیز برای بیش از ۴۳هزار نفر بازدیید کننده حرفه ای از ۹۰ کشور دنیا هستیم.

این نمایشگاه پس از ۲۰ سال برگزاری موفق در حال حاضر به عنوان یکی از موفق ترین و پیشروترین نمایشگاه های آسیا در این بخش از صنعت نساجی به شمار می رود.و توانسته است طیف وسیعی از شرکت های تولیدی ، بازرگانان ، تجار و فعالان صنعت نساجی را زیر یک سقف جمع کند . در این نمایشگاه همچنین تعداد بسیار زیادی از شرکت های تولید کننده چینی که در بازار داخلی چین و بازار بین المللی فعال هستند حضور دارند.

این نمایشگاه معمولا به عنوان بزرگترین  نمایشگاه آسیا در بخش منسوجات خانگی ، کالای خواب و حوله به شمار می رود اما در سال های گذشته شاخه های گوناگونی به آن اضافه شده و شرکت های جدیدی در بخش های فرش ، موکت ، دیوارپوش ها ، کاغذ دیواری، پرده و ملزومات آن ، سیستم های آفتابگیر ، چاپ دیجیتال روی پارچه و منسوجات و طراحی نیز به آن اضافه شده و شرکت های فعال در این بخش ها نیز این نمایشگاه را برای توسعه بازار فروش و صادرات خود انتخاب کرده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از نکات مثبت نمایشگاه امسال حضور قدرتمند شرکت های اروپایی نظیر ایتالیا و بلژیک است که با پاویون های قدرتمندی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

در بخش کالای خواب نیز شرکت های قدرتمندی نظیر curt bauer ، mundotextile ، hield وNelen&delbeke  نیز به ما اضافه شدند.

در غرفه داخلی حضور حدود ۱۰۰۰ شرکت داخلی چینی موجب شده است تا رنج وسیعی از محصولات مورد نیاز بازار جهانی در معرض نمایش قرار گیرد.

•      در صورت امکان کمی هم در مورد سمینارها و رویدادهای جانبی نمایشگاه که به طور همزمان برگزار می شود توضیح دهید.

  در نمایشگاه سال ۲۰۱۵ قصد داریم رویدادهای جانبی نمایشگاه را با تمرکز بیشتر بر روی بحث طراحی برنامه ریزی کنیم . این تصمیم با توجه به افزایش روزافزون طرح ها و مدهای جدید و نیاز شدید بازار داخلی چین و بازارهای جهانی به نوآوری اتخاذ شده است.

با بالا رفتن استانداردهای زندگی در چین امروزه بازار داخلی این کشور نیاز شدیدی به طرح ها و نقشه های جدید دارد و این امر به خوبی در طراحی و دیزاین خانه های مسکونی ، مجتمع های اداری ، تجاری، مراکز خریدو … مشهود است.

همچنین امسال در بخش جدیدی به نام Life style trend 2016 شرکت کنندگان و طراحان معتبر بین المللی تمایلات بازار در سال آینده را مورد بررسی قرار خواهد داد.همچنین نشست هایی با حضور کارشناسان و صاحبنظران در دو بخش china lometextile trend و self furnishings design  برگزار خواهد شد.

•    یکی از شباهت های نمایشگاه امسال با سال ۲۰۱۴ برگزاری آن در محل نمایشگاهی جدید است.علت تغییر محل برگزاری نمایشگاه چه بوده است ؟

  مرکز نمایشگاهی و  کنفرانس ملی شانگهای یک فضای جدید در شانگهای است که هم اکنون بزرگترین فضای نمایشگاهی در جهان می باشد. این سایت نمایشگاهی ۵۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد که در مقایسه با دیگر سایت نمایشگاهی شانگهای در منطقه پودونگ طراحی زیباتر و کاربردی تری دارد و بازدیدکنندگان می توانند به دلیل طراحی منحصر به فرد آن به راحتی در بین سالن های متعدد نمایشگاهی جابه جا شوند و همه شرکت ها را به آسانی بازدید کنند. همچنین فضای سالن ها جو مناسب تر  راحت تری را با آخرین تکنولوژی های روز برای غرفه گذاران فراهم کرده است.

دلیل اصلی انتقال نمایشگاه به سایت نمایشگاهی جدید نزدیکی آن به مراکز تولید نساجی در شهر شانگهای و نیز نزدیکی بیشتر آن به مراکز حمل و نقل عمومی است که راحتی بیشتری برای غرفه گذاران و بازدیدکنندگان فراهم آورده است.

•    با توجه به شناختی که از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دارید صنعت نساجی در این منطقه را چطور ارزیابی می کنید؟

 به نظر من در کشورهای آسیایی و به ویژه چین پتانسیل بالایی برای همکاری های تجاری و اقتصادی با منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا وجود دارد. سال گذشته در نمایشگاه پذیرای پاویون ملی کشور مراکش بودیم که به شدت مورد استقبال قرار گرفت و به یکی از مصوب ترین قسمت های نمایشگاه بدل شد و قراردادهای تجاری بسیار قابل توجهی بین شرکت های مراکشی و تجار چینی منعقد گردید.
طرح ها و مدل های جدید پارچه و محصولات نساجی که از سراسر دنیا به ویژه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در نمایشگاه عرضه می شوند مورد استقبال خوبی قرار می گیرند.

•    حضور شرکت ها و فعالان نساجی از منطقه خاورمیانه و … شمال آفریقا در نمایشگاه شما چطور بوده است؟

  ما همواره حضور قدرتمندی را از شرکت های ترکیه ای در نمایشگاه شاهد هستیم. به ویژه شرکت های تولید کننده انواع فرش ماشینی و کفپوش که اغلب در منطقه MENA واقع شده اند می توانند در نمایشگاه ما موفق باشند.

فرش هایی که در ایران چه در بخش ماشینی و چه دستباف تولید می شوند دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و معمولا نوع محصولات آنها با آنچه در چین وجود دارد متفاوت است . این نکته در کنار توجه به افزایش قدرت خرید در چین و تمایل مردم برای خرید کالاهای با کیفیت می توان دو برگ برند به تولید کنندگان ایرانی در نمایشگاه باشد. با توجه به اینکه فرهنگ معرف فرش در کشورهای خاورمیانه وجود دارد می تواند الهام بخش ایجاد فضای جدیدی در بازار کفپوش و فرش چینی باشد.

از نظر بازدیدکننده نیز سه کشور ترکیه ، امارات و ایران به ترتیب پنجمین ، ششمین و هفتمین کشور از نظر بیشترین بازدیدکنندگان بوده اند که خود نشان دهنده اهمیت بازار بزرگ چین و آسیا برای کشورهای مهم منطقه است.

در پایان از تمامی شرکت های تولید کننده و فعالان صنعت نساجی برای حضور در نمایشگاه به عنوان بازدیدکننده و یا غرفه گذار دعوت می نماییم.

تهیه و تنظیم: بهنام قاسمی

منبع: شماره ۲۹ مجله کهن

تلفن اشتراک- ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×