اخبار نساجی

ایران تحریم‌های مالی را با کمک بانک هندی در ژنو دور می زند

 

ایران تحریم‌های مالی را با کمک بانک هندی در ژنو دور می زند

رویترز طی گزارشی اعلام کرد به رغم تحریم ها ایران از طریق یک بانک خصوصی در ژنو کار تامین مالی واردات مواد غذایی خود را انجام می دهد.

به گزارش فارس مدیرعامل شعبه بانک خصوصی هیندوجا در ژنو به رویترز گفت، این بانک علیرغم مشکلات موجود بر سر تسهیل تجارت با ایران، قادر است به تامین مالی بنگاه های اقتصادی صادر کننده مواد غذایی به ایران ادامه دهد.

چارلز د بویسزون اظهار داشت: «ما خوشحالیم که می توانیم به ایران در تامین منابع مالی جهت واردات مواد غذایی و دارویی در زمینه های بشردوستانه کمک کنیم.»

بانک هیندوجا، بخشی از یک شرکت سرمایه گذاری متعلق به یک خانواده هندی است که در بخش های انرژی و خودروسازی به سرمایه گذاری می پردازد.

د بویسزون همچنین افزود: «هر تراکنشی که ما انجام می دهیم باید اجازه قبلی اش را از نهادهای نظارتی دریافت نماییم و این امور تحت نظارت دقیق قرار دارند. هنوز برخی زمینه های تجارت قانونی (با ایران) وجود دارند و حتی آمریکایی ها نیز از شما بخاطر اینکه می توانند به این تجارت ادامه دهند تشکر می کنند.»

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صدور محموله های مواد غذایی از شمول تحریم ها معاف هستند، اما انجام تشریفات بانکی و مالی واردات مواد غذایی به ایران با توجه به تحریم بانک های ایرانی و قطع ارتباط آنها با سیستم بانکی بین المللی به دشواری صورت می گیرد.

این گزارش حاکی است، برخی تجار از بانک های ترک به عنوان روش های جایگزین استفاده می کنند تا بتوانند تحریم های غرب علیه ایران را دور بزنند.

بر اساس این گزارش، معاون شرکت آمریکایی تولید محصولات کشاورزی کارگیل در ماه فوریه به رویترز گفته بود، صدور غلات به ایران با استفاده از ارزهایی غیر از دلار امکان پذیر است و تداوم صادرات به ایران از این طریق برنامه ریزی شده است.

ایران سالانه حدود ۴.۵ میلیون تن غلات وارد می کند که حدود ۳.۵ میلیون تن آن ذرت است که صرف تغذیه دام می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×