اخبار فرش ماشینی

نساجی ترکیه از رونق افتاد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فعالان بخش نساجی ترکیه به دلیل شرایط نامطلوب این کشور به دنبال جایگزین کردن سرمایه‌های خود هستند که این را می‌توان از بررسی بازار ایران دریافت.

در خصوص وضعیت فعلی صنعت نساجی کشور گفت: صنعت نساجی در حال حاضر با ظرفیت ۳۰ الی ۳۵ درصد فعالیت می‌کند که دلیل آن را می‌توان در قاچاق و رکود بازار صنعت نساجی پیگیری کرد که باعث افزایش تعداد واحدهای نیمه تعطیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به ناامنی‌های کشور ترکیه به بیان تاثیر آن در صنعت نساجی ایران پرداخت و گفت: با وجود ناآرامی‌ها همچنان قاچاق منسوجات از این کشور به ایران ادامه دارد و در صورت تعطیل شدن قاچاق آثار آن در ماه‌های آینده مشخص می‌شود، البته شنیده‌ها حاکی از آن است که تلاش‌هایی برای جلوگیری از قاچاق صورت گرفته ولی همچنان اثرات قابل لمسی دیده نشده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن نساجی ایران عنوان کرد: کاهش مسافرت‌ها به ترکیه کاهش بار همراه با مسافر را به دنبال داشته که امیدواریم با تغییر مقصد مسافران شاهد واردات از کشورهای دیگر نباشیم.

وی در خصوص قاچاق کالا از ترکیه به ایران گفت: حجم قابل توجهی از کالاهای وارداتی از ترکیه چینی است، کالاهای تولیدی ترکیه کالای چینی و لوکس هستند که حداکثر واردات از این کشور به ۲۰ درصد می‌رسد، اما مصرف عمومی پوشاک کشور چینی است که نصف آن از دبی و مابقی از کشور ترکیه وارد می‌شود.

وی افزود: آمار رسمی از قاچاق در دست نیست اما تخمین‌های ما نشان دهنده واردات و قاچاق ۵۵ تا ۶۰ درصد منسوجات و ۴۰ درصد تولید داخل و ورود از مبادی رسمی صورت می‌گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مروج  با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای به اینکه جلوگیری از قاچاق کالای چینی از مرز کشورهای دیگر مثل ارمنستان و گرجستان تصریح کرد: قاچاقچیان انبارهای خود را برای فصل فروش که شش ماهه دوم سال است پر می‌کنند و بیشتر تولید و فروش در شش ماهه دوم سال صورت می‌گیرد، بنابراین آمار قاچاق در این تاریخ بیشتر خواهد بود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این زمان فرصتی برای خودنمایی صنعت نساجی ایران و خروج از رکود باشد، گفت: متوجه این نکته شده‌ایم که سرمایه گذاران ترکیه‌ای بر روی صنعت نساجی ایران در حال مطالعه و بررسی هستند و علاقه‌مندی‌هایی برای سرمایه گذاری در این بازار نشان داده‌اند که این نشات گرفته از شرایط نامطلوب پیش آمده در این کشور و از دست دادن بازارهای مصرفی دیگر کشورها است.

رئیس هیئت مدیره انجمن نساجی ایران اظهار کرد: تاکنون نیز قراردادها کوچک در صنعت نساجی با این کشور صورت گرفته، همچنین ترک‌ها در حال حاضر در بسیاری از فروشگاه‌ها سطح کشور و یا نزدیک مرز به صورت مستقل در حال فعالیت هستند.

ش

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×