اخبار نساجی

کم‌توجهی بودجه به صنعت

 

کم‌توجهی بودجه به صنعت

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از این که مباحثی همچون اجرای هدفمندی، توزیع نقدینگی در جامعه و رابطه دولت و نفت در بودجه ۹۲ با اسناد بالادستی به خصوص قانون برنامه پنجم تطابق ندارد، گفت: سهم ۳۰ درصدی تولید از اجرای هدفمندی در بودجه ۹۲ دیده نشده است.

غلامرضا تاجگردون در خصوص میزان تطبیق و هم راستا بودن لایحه بودجه سال ۹۲ با قانون برنامه پنجم گفت: متاسفانه لایحه بودجه سال ۹۲ چندان در راستای قانون برنامه پنجم تنظیم نشده است.

وی افزود: بحث هدفمندی، مباحث توزیع یارانه نقدی و مقوله رابطه دولت و نفت از مهم‌ترین مواردی است که لایحه بودجه ۹۲ را لایحه‌ای مغایر با قانون برنامه پنجم مشخص می‌کند.

تاجگردون در تشریح مغایرت‌های مباحث هدفمندی در بودجه سال ۹۲ با اسناد بالادستی تصریح کرد: به طور مثال در اصل قانون هدفمندی تاکید شده است که از کل اعتبارات حاصل از اجرای هدفمندی ۳۰ درصد باید به عنوان سهم صنعت پرداخت شود که این مساله در قانون بودجه سال ۹۲ دیده نشده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در خصوص اظهارات دولت مبنی بر اینکه در بودجه ۹۲ ارز تک نرخی شده است، گفت: در ارتباط با این مساله که مطرح شده که در بودجه ۹۲ ارز تک‌نرخی شده است باید تاکید کرد که همیشه در بودجه یک نرخ مطرح می‌شده و هرگز در بودجه سنواتی در سال‌های قبل بودجه دونرخی نبوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×