اخبار نساجی

جذب سرمایه گذار خارجی برای ساخت شهرک های صنعتی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

جذب سرمایه گذار خارجی برای ساخت شهرک های صنعتی

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از جذب سرمایه گذار خارجی برای ساخت شهرک های صنعتی مصوب خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و بین الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران؛ ˈفخراله مولاییˈ با اشاره به همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: طی مذاکرات صورت گرفته با این سازمان مقرر شد از سرمایه گذران خارجی برای حضور در ساخت شهرک های صنعتی مصوب و همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمامی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، دعوت شود.

وی با بیان این که، هر ماه کار گروه مشترکی با این سازمان برای گزینش طرح های صنعتی تشکیل می شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۲۱ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بالای ۴۰ میلیارد ریال شناسایی شده که هنوز تکمیل نشده اند.

مولایی با اشاره به اختصاص بودجه مناسب، برای توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی، ادامه داد: برای حمایت از تولید داخلی و صنعتگران ایرانی، واحدهای صنعتی که تامین مواد اولیه آنها در داخل کشور امکان پذیر است را در اولویت قرار داده و تلاش می‌کنیم این دسته از پروژه‌ها را در کمترین زمان به پایان برسانیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با تاکید بر این که، در سال حمایت از تولید ملی باید به سمت استفاده بیشتر از تولید ایرانی گام برداریم، افزود: اتمام واحدهای صنعتی که تامین مواد اولیه آنها با مشکل روبه‌رو است یا واردات آن برای کشور هزینه بر است را شناسایی و تلاش خود را در ابتدا معطوف به اتمام آنها خواهیم کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مصرف کالاهای داخلی را زیر بنای رونق تولید در کشور برشمرد و افزود: تا موقعی که تولید داخلی وجود دارد، نباید مشابه خارجی آن از خارج وارد شود.

به گفته وی، مصرف‌ کنندگان داخلی نیز باید به این جمع‌ بندی برسند که خرید یک کالای ایرانی در مقایسه با کالای خارجی فقط یک انتخاب صرف نیست، بلکه هر خرید داخلی، ایجاد اشتغال، درآمد و زمینه رشد تکنولوژی و توسعه دانش را به همراه دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×