اخبار فرش ماشینی

نساجی آمریکا در رقابت با چین در حال نابودی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شبکه فرانس ۲۴ با اشاره به یک کارخانه نساجی در پوتسداون در ایالت پنسیلوانیا گزارش می‌دهد: نسل کارگر نساجی آمریکایی، گونه‌ای در حال انقراض است.
در حالی که اغلب کارخانه‌های نساجی برای افزایش بهره‌وری اقتصادی به چین نقل مکان کرده‌اند، هنوز کارخانه‌ای در پنسیلوانیا وجود دارد که پیراهن‌های صد درصد آمریکایی تولید می‌کند. کتی‌گری، خیاط، با افتخار می‌گوید: در کارخانه ما همه چیز آمریکایی است. چرخ خیاطی، نخ و سوزن همه داخلی هستند.

شبکه فرانس ۲۴ گزارش می‌دهد: با این حال زمانه برای محصولات نساجی ساخت آمریکا بسیار سخت است و محصولات کارخانه مشتریان چندانی ندارند. دیو بارتمن، مدیر این کارخانه که لایف ویر نام دارد، می‌گوید: ما مجبور شدیم به علت کمبود درآمد خیلی از نیروها را تعدیل کنیم. همین الان ما چهار روز در هفته روزی شش ساعت کار می‌کنیم. در حالی که در حالت عادی باید پنج روز کاری هشت ساعته در هفته داشته باشیم.
شبکه فرانس ۲۴ گزارش می‌دهد: به جز رقابت چین در عرصه تولید با قیمت تمام شده کمتر، آمریکایی‌ها از رفتار دولت چین هم می‌نالند و بر این باورند که دولتمردان چینی با پایین نگه داشتن ارزش برابری یوآن نسبت به دلار، قصد دارند بازار آمریکا را با محصولات ارزان‌تر تسخیر کنند. دیو بارتمن می‌گوید: این رقابت ناعادلانه است. آنچه دولت چین می‌کند، نوعی پرداخت یارانه به تولید کنندگان این کشور است.

آلبرت کایدل، اقتصاد‌دان متخصص چین، با رد اتهامات وارده به چینی‌ها، اشتباه آمریکایی‌ها را در این می‌داند که به تولید محصولاتی که دیگر کشورها می‌توانند آنها را ارائه کنند، ادامه می‌دهد. وی می‌گوید: این کار آسانی است که بگوییم موفقیت چینی‌ها به این دلیل است که تقلب می‌کنند و قواعد را رعایت نمی‌کنند. اما این واقعیت ندارد. واقعیت این است که ما دیگر یک کشور در حال توسعه نیستیم. کارگران ما باید کیفیت بالاتری به دست آورند و در بخش فنآوری‌های نوین کار کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×