اخبار نساجی

رییس هیات عامل ایمیدرو: بخشی از نیاز برق معدن و صنایع معدنی از مپنا تامین می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رییس هیات عامل ایمیدرو: بخشی از نیاز برق معدن و صنایع معدنی از مپنا تامین می شود

معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت گفت: بخشی از نیاز انرژی برق بخش معدن و صنایع معدنی با استفاده از توان شرکت مپنا تامین می شود.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ مهدی کرباسیان افزود: با توجه به وجود برق مازاد برنیاز از سوی این شرکت،‌ می توان در گام نخست برق مورد نیاز تعدادی از طرح های فولادی را تامین کرد و سپس طرح های مناطق صنایع انرژی بر و منطقه ویژه خلیج فارس را دردستور کار قرار داد.

رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: این سازمان می تواند با پشتیبانی صندوق بیمه حمایت از فعالیت های معدنی ،‌ سرمایه گذاری مپنا در تامین برق این حوزه را تضمین کند.

وی در برابر پیشنهادهای شرکت مپنا برای تامین برق بخش معدن و صنایع معدنی اظهارکرد: یکی از چالش های آتی این سازمان تامین برق مورد نیاز طرح هایی است که در آینده راه اندازی می شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کرباسیان گفت: در گام نخست می توان با اولویت بندی نیازها یکی یا دو مورد از پیشنهاد ها را عملیاتی کرد و سپس گام های بعدی را برداشت.

معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت تشکیل کنسرسیوم را از دیگر روش های همکاری های دوجانبه اعلام کرد و افزود: ایمیدرو زیرساخت هایی همچون برق،‌آب و همچنین سایر مجوزها را برای سرمایه گذاران تامین می کند همچنین در نظر داریم با تهیه اطلاعات لازم در بخش فنی و اقتصادی طرح (Pre-Feasibility Study) روند ورود سرمایه گذار به طرح های معدن و صنایع معدنی را روان تر کنیم.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در حال حاضر تامین اعتبار برای بخش معدن و صنایع معدنی از حیاتی ترین برنامه های پیش روی این سازمان است گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تا سال های گذشته از گردش مالی بالایی برخوردار بود اما به دلیل اجرای غیرکارشناسی اصل ۴۴ قانون اساسی شرکت های بزرگی از بدنه این مجموعه خارج شدند که به دنبال آن چالش های متعدد مالی در مسیر اجرای ماموریت های ایمیدرو ایجاد شده است.

کرباسیان اظهار امیدواری کرد که با همکاری مپنا و با استفاده از فرمول های پیش رو بتوان بخشی از نگرانی های موجود را برطرف کرد.

مدیرعامل گروه مپنا نیز با اعلام آمادگی این شرکت برای سرمایه گذاری در بخش انرژی برق گفت: با توجه به نیاز روزافزون بخش معدن و صنایع معدنی به انرژی برق،‌می توان مدل های مختلفی را برای تامین انرژی این حوزه به اجرا درآورد.

عباس علی آبادی تاکید کرد: فروش برق،‌ ایجاد نیروگاه های جدید،‌ اجرای طرح های نیروگاهی مشترک ،‌خرید سهام شرکت های معدنی و صنایع معدنی ،‌ تهاتر برق با مواد معدنی از جمله مواردی است، که قابلیت اجرایی دارند.

به گفته وی، گروه مپنا به دلیل دراختیار داشتن تعدادی نیروگاه اختصاصی و نیز توان استفاده از ۱۰هزار مگاوات دیگر در سطح کشور، قادر است نیاز برق کارخانه های بزرگ معدنی و صنایع معدنی به ویژه مناطق صنایع انرژی بر و منطقه ویژه خلیج فارس را تامین کند.

مدیرعامل گروه مپنا با تاکید براینکه هم اینک آماده فروش برق به میزان هزار مگاوات در منطقه عسلویه (مناطق ویژه صنایع انرژی بر) هستیم گفت: علاوه بر این انجام سرمایه گذاری مشترک برای احداث نیروگاه های جدید نیز می تواند به عنوان یکی دیگر از روش های همکاری دو طرف باشد.

علی آبادی یادآورشد: طرح احداث نیروگاه هایی برای شرکت های سنگ آهن چادرملو – به صورت پیمانکاری- و نیروگاه سنگ آهن گل گهر، به صورت فاینانس با نرخ هشت درصد در حال اجرا است که مطابق زمانبندی تعیین شده راه اندازی خواهند شد.

وی به تاخیر در سرمایه گذاری برای توسعه نیروگاه ها اشاره کرد و گفت: دو سال است که دولت سالانه هشت میلیارد دلار هزینه بابت سوخت مایع مایع پرداخت می کند در حالیکه قانون پیش بینی کرده که در صورت احداث نیروگاه ،‌سوخت صرفه جویی شده معادل یکسال به عنوان تشویق به سرمایه گذار تعلق می گیرد.

مدیرعامل گروه مپنا گفت: چنانچه موضوع فروش انرژی برق نیز مطرح شود طبق فرمولی که برای وزارتخانه های نفت و نیرو تعریف شده عمل خواهیم کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×