اخبار نساجی

چین بزرگترین وارد کننده انرژی در جهان تا سال ۲۰۳۵

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

چین بزرگترین وارد کننده انرژی در جهان تا سال 2035

    بر اساس گزارش چشم انداز انرژی ٢٠٣۵ شرکت بی.پی، چین به نخستین مصرف کننده نفت و دومین مصرف کننده گاز جهان تبدیل خواهد شد.
به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری شینهوا نوشت: شرکت انگلیسی بی پی در گزارش سالانه خود از چشم انداز انرژی ٢٠٣۵ که روز چهارشنبه (٢۵ دی) منتشر شد، پیش بینی کرد چین با پیشی گرفتن از اروپا تا سال ٢٠٣۵ میلادی تبدیل به بزرگترین واردکننده انرژی جهان شود.

بی پی برآورد کرد مصرف انرژی جهان از سال ٢٠١٢ تا سال ٢٠٣۵ رشد ۴١ درصدی داشته باشد که از رشد ۵۵ درصدی بازه زمانی سال های ١٩٨٩ تا ٢٠١٢ آهسته تر است.

٩۵ درصد از این رشد جهانی مصرف انرژی مربوط به اقتصادهای نوظهور است و در این مدت مصرف انرژی در کشورهای توسعه یافته کاهش می یابد.

بر اساس گزارش بی پی تولید انرژی چین تا سال ٢٠٣۵ افزایش ۶١ درصدی خواهد داشت در حالی که رشد مصرف نیز ٧١ درصد خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سهم کشور چین از تقاضای جهانی انرژی تا سال ٢٠٣۵ از ٢٢ درصد به ٢٧ درصد می رسد و وابستگی آن به واردات نیز از رقم ١۵ درصد کنونی به ٢٠ درصد خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، با کم شدن سهم ذغال سنگ در سبد انرژی چین از ۶٩ درصد به ۵٢ درصد، دو برابر شدن سهم گاز طبیعی و رسیدن به ١٢ درصد و باقی ماندن سهم نفت در سطح ١٨ درصد، این سبد با تحول روبرو خواهد شد.

براساس پیش بینی بی پی ، چین تا سال ٢٠٢٧ از ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت و از روسیه به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ گاز دنیا بعد از آمریکا پیشی خواهد گرفت.

این گزارش دلیل رشد سریع پیش بینی شده برای مصرف انرژی را رشد ١٢٠ درصدی مصرف در بخش حمل و نقل می داند که سریع ترین نرخ رشد را در میان دیگر بخش ها داراست.

همچنین بنا به این گزارش سهم نفت تا سال ٢٠٣٨ با وجود کاهش از ٩٠ درصد به ٨٢ درصد همچنان سوخت غالب بازار خواهد بود و سهم گاز در این بازار از پنج درصد به ١٢ درصد می رسد.

باب دادلی، مدیرعامل شرکت بی پی ابراز اطمینان کرد، تولید انرژی با توجه به روندهای جدید در فناوری های جهانی، سرمایه گذاری و سیاست قادر خواهد بود خود را با سرعت مصرف آن سازگار کند.

وی گفت: شکل های جدید انرژی مانند گاز شیل، نفت سخت و انرژی های تجدیدپذیر سهم قابل توجهی در رشد عرضه جهانی نفت خواهند داشت. بهره وری انرژی بدون هیچ کاستی در نتیجه جهانی سازی و رقابت به رشد خود ادامه می دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×