اخبار نساجی

توسعه بخش کشاورزی تنها با اجرای مدیریت جامع امکان پذیر است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

توسعه بخش کشاورزی تنها با اجرای مدیریت جامع امکان پذیر است

تهران – عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: احیاء و توسعه بخش کشاورزی در گرو مدیریت جامع و صحیح مدیران اجرایی این بخش است که باید هر چه سریعتر مورد توجه قرار گیرد.

‘محمد اسماعیل نیا’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان این که، در هر بخش تولیدی به ویژه بخش کشاورزی باید مدیریت علت ها، اجرایی شود افزود: در صورتی که مدیریت علت ها به معلول ها تبدیل شود، به طور حتم با وضعیت اسفبار بخش کشاورزی روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به این که، امنیت غذایی در بخش کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است تصریح کرد: برای دستیابی به این مهم باید امنیت سرمایه گذاری در این بخش مد نظر قرار گیرد تا با جذب درآمدهای پایدار و مستمر امکان حفظ سرمایه های موجود این بخش نیز وجود داشته باشد.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن ادامه داد: همچنین باید قابلیت ها، آسیب ها و راهکارهای این بخش بررسی و شناسایی شود تا بتوان با مدیریت صحیح به افزایش راندمان تولید در این بخش دست یافت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در خصوص مدیریت زعفران در کشور گفت: سال ۸۴ با خرید توافقی ۴۵ تن زعفران توسط بخش خصوصی، اتحادیه تعاونی های روستایی و ارایه تسهیلات بانکی، وضعیت زعفران ایران در جهان تغییر یافت.

وی با اشاره به این که، ۷۵ درصد تولید زعفران دنیا از ایران تامین می شود افزود: طی سال ۸۴ قیمت زعفران درجه یک ۲۰۰ هزار تومان در هر کیلوگرم بوده که هم اکنون با مدیریت جامع این بخش قیمت این محصول در هر کیلوگرم به بیش از دو میلیون تومان افزایش یافته که این امر بیانگر انقلابی عظیم در سرنوشت زعفران است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به این که، هم اکنون اغلب دشت های کشور با افت شدید آبخوان مواجه هستند گفت: در بحث مدیریت آب، در صورتی که مشکل کمبود و حفظ منابع آبی کشور مورد توجه قرار نگیرد، به طور حتم با مسئله فرار سرمایه و تزلزل بخش کشاورزی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان این که، امنیت تولیدات و افزایش راندمان بخش کشاورزی به تامین آب بستگی دارد، افزود: سال ۸۵ طرحی برای حفظ و احیای آبخوان های کشور آماده و به وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو ارایه شد که این طرح به تایید دو وزارتخانه مربوطه نیز رسید.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح فقط مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت به این طرح اختصاص یافت که مبلغ مذکور برای اجرای این طرح در سراسر کشور کافی نبود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حالی که برای دستیابی به نتیجه مطلوب بایستی با اختصاص اعتبار مورد نیاز، این طرح در قالب طرح جامع در حوزه حفظ منابع آب، آبخیزداری و اجرای سیستم های نوین آبیاری در بخش کاشت محصولات کشاورزی در سراسر کشور اجرایی می شد.

وی ادامه داد: در صورت ادامه روند کاهش آب آبخوان ها، شوری آب و خاک افزایش می یابد که در نهایت باعث کاهش راندمان تولید و شکست بخش کشاورزی خواهد شد.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن، با اشاره به مدیریت خاک و کودشیمیایی بخش کشاورزی افزود: به منظور افزایش راندمان تولید و کاهش مشکلات بخش کشاورزی باید مدیریت واردات و خصوصی سازی کودشیمیایی نیز مد نظر مسئولان این بخش قرار گیرد.

اسماعیل نیا با اشاره به این که، سال گذشته کودشیمیایی مورد نیاز کشاورزان به دستشان نرسیده است گفت: سال گذشته با توجه به بارندگی های مناسب در کشور، عملکرد تولید در هکتار به دلیل وضعیت نابسامان کودشیمیایی کاهش یافت که بایستی مدیریت تامین و توزیع کودشیمیایی نیز در کشور مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×