اخبار فرش ماشینی

نخ بی سی اف فرش ماشینی چه ویژگی دارد؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 نخ بی سی اف فرش ماشینی

اطلاعات درباره نخ خاب بی سی اف فرش

بی سی اف یکی از انواع نخهایی است که بعنوان نخ خاب در فرش ماشینی استفاده می شود . این فرآورده فیلامنتی حجیم بخصوص در صنعتبی سی اف یکی از انواع نخهایی است که بعنوان نخ خاب در فرش ماشینی استفاده می شود . این فرآورده فیلامنتی حجیم بخصوص در صنعت فرش ماشینی و موکت تافتینگ جایگزین مناسبی برای نخ ریسیده شده اکریلیک یا پشم می باشد . البته امروزه استفاده از پلی پروپیلن در صنعت نساجی بیش از سایر صنایع رواج یافته و بعد از پلی استر ، نایلون و اکریلیک ، از نظر مقدار تولید جایگاه چهارم را بدست آورده است . نخهای پلی پروپیلن تکسچره شده با عنوان نخ BCF شناخته می شود . در ادامه اطلاعات درباره نخ خاب بی سی اف فرش ماشینی قرار داده شده است که تا شما بتوانید به آسانی در خرید قالی مورد نظرتان یک کارشناس باشید .

 انواع نخ فرش ماشینی

بطور کلی نخهای مصرفی در تولید فرش ماشینی به دو شکل فیلامنت و استیپل می باشند . تفاوت این دو محصول در طول الیافشان می باشد . نخ فیلامنت ( پیوسته ) چون بصورت یکدست و بدون برش و با طول بلند می باشد ، خاصیت فنریت ندارد ، پرزدهی نداشته و خارج شدن پرز از بین تار و پود به سختی ممکن است . برای تولید نخ بی سی اف پلی پروپیلن رنگی از روش رنگرزی توده استفاده می شود و پیگمنت و مواد افزودنی دیگر به صورت مستربچ قبل از ریسندگی به پلیمر افزوده می شوند .

 نخ بی سی اف فرش ماشینی

لازم به ذکر است فیلامنت بی سی اف به دو شکل هیت ست و فریز در تولید محصولات فرش ماشینی بکار می رود . چون نخ بی سی اف دارای حجم زیاد بوده و از خاصیت فنریت برخوردار نمی باشد ، برای تولیداتی مثل خامه قالی ، کفپوش ، نخ کاموا ، روفرشی ، رومبلی و منسوجات دیگری که به نخ با حجم بالا و ضریب پوشانندگی بالا احتیاج داشته باشند ، مناسب است . مواد اولیه تولید این نخهاپلی پروپیلن بوده که با ذوب شدن این پلیمر در دستگاه اکسترودر سیستم ذوب ریسی و عبور جریان مواد از رشته ساز ها ، رشته هایی ایجاد می شود که همان نخBCF بوده و این نخ در مجاورت بخار و تحت کشش بدور بوبین پیچیده شده و در این مرحله آماده مصرف در دستگاه بافندگی می شود . برخلاف ریسندگی الیاف اکرولیک در این سیستم گره وجود ندارد و برای ایجاد اتصال بین فیلامنتها از جتهای گره زن استفاده می شود . صرفه جویی در زمان تولید ، انرژی و قیمت ، شفافیت ، براقیت و برگشت پذیری از امتیازات نخ بی سی اف فرش ماشینی بوده که قدرت رقابت این نخ را در برابر سایر نخها افزایش می دهد . با گارنتی را برای مصرف کنندگان به همراه دارد .

 

تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

جهت دریافت آخرین خبرها و به روز ترین نمایشگاه های نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×