اخبار نساجی

صدور دستی مجوزهای واردات و ترخیص کالا پایان می‌یابد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

جلسه بررسی صدور الکترونیکی مجوزهای واردات و ترخیص کالا براساس سیستم جامع تشکیل و در راستای تحقق انضباط اقتصادی تصمیم بر پایان صدور دستی مجوزهای واردات و ترخیص کالا شد.

جلسه بررسی “صدور الکترونیکی مجوزهای واردات و ترخیص کالا بر اساس سیستم جامع” با حضور ابویی معاون پیشگیری و رسیدگی به امور سازمان‌ها و استان‌های ستاد، رییس سازمان غذا و دارو، مدیرکل فناوری و اطلاعات ستاد، مدیران این طرح در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیر ارشد پروژه صدور مجوزها در دفتر معاونت پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد.

در این جلسه بهره برداری از سامانه “صدور الکترونیکی مجوزهای واردات و ترخیص کالا براساس سیستم جامع واردات” مورد بررسی قرار گرفت.

با اجرایی شدن این سامانه که برای اولین بار در کشور و در حوزه وزارت بهاشت، درمان و آموزش پزشکی مراحل آزمایشی خود را شروع می کند، کاهش زمان توقف کالا در گمرک و تسریع و روان‌سازی واردات قانونی خواهد شد.

نحوه کارکرد این فرآیند به نحوی است که درخواست‌ها توسط سامانه‌ای به مرجع مربوطه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتقل و پس از بررسی از طریق سیستم جامع مدیریت واردات ـ بخش مجوزها ـ به گمرک ایران اعلام می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این فرآیند در گذشته به صورت دستی انجام می‌شد که علاوه بر زمان‌بر بودن و ایجاد توقف در واردات، موجب جعل و سوء استفاده عناصر فرصت‌طلب می‌شد. قرار است سامانه صدور الکترونیکی مجوزهای واردات و ترخیص کالا بر اساس سیستم جامع، در ابتدای مهرماه جاری توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، رئیس گمرک جمهوری اسلامی و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت رسمی افتتاح شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×