مد و پوشاک

نجات صنعت پوشاک در کاهش زمان طراحی تا فروش

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

مدیر عامل فدراسیون جهانی پوشاک با اشاره به قدمت هزاران ساله صنعت پوشاک در ایران گفت: حتی با صفر شدن تعرفه واردات پوشاک تولید کنندگان پوشاک می‌توانند با تمرکز بر روی نقاط قوت خود از این نگرانی خارج شوند.

علی فاضل مدیر عامل فدراسیون جهانی پوشاک با اشاره به جایگاه کم بنگاهای ایران در بازار های جهانی، اظهار کرد: با وجود پتانسیل قابل توجه تولید در بنگاه‌های کوچک و متوسط جایگاه مناسبی در بازار جهانی نداریم و یک چهارم اشتغال و یک سوم سرمایه گذاری جهان در بخش بنگاه‌های کوچک و متوسط قرار دارد. 

وی با اشاره به تأثیر بنگاه‌های کوچک و متوسط در عبور از بحران اقتصادی کشورهای ایتالیا و کره جنوبی تصریح کرد: در ایران به‌رغم توانمندی‌های تولید کنندگان پوشاک، جایگاه قابل قبولی در جهان وجود ندارد که ضعف آموزش در این بخش یکی از دلایل آن است. 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس اتاق اصناف تهران داشتن اقتصاد پویا را مستلزم توجه ویژه به بنگاه‌های کوچک و متوسط دانست و ادامه داد: به‌رغم همه نامهربانی‌های انجام شده در بخش پوشاک، این بخش توانسته است به فعالیت خود ادامه دهد و به رشد اقتصاد کمک کند. 

وی تصریح کرد: تعیین حقوق مزایایی مناسب برای نیروی کار در ایران این کشور را در توسعه پایداری صنعت پوشاک پیشرو کرده است. 

۱۵ درصد فروش پوشاک در دنیا اینترنتی است 

راهول مهتا مدیر عامل فدراسیون جهانی پوشاک در نشست تخصصی با اتحادیه پوشاک تهران گفت: همه اکنون ۱۵ درصد فروش صنعت پوشاک در کشورهای امریکا، اتحادیه اروپا، هند و چین از طریق اینترنت است که ایران نیز برای باقی ماندن در این صنعت نیازمند توجه به این نوع فروش است. 

وی راهکار حفظ صنعت پوشاک در کشورهای پرهزینه ترکیه و ایتالیا را کاهش زمان طراحی تا فروش دانست و تصریح کرد: اجرای این ایده در ایران با توجه به دسترسی به بازارهای اروپایی الزامی است. 

مدیر عامل فدراسیون جهانی پوشاک با اشاره به اینکه با کاهش هزینه تمام شده، نوآوری در طراحی و تولید و ایجاد اعتماد می‌توان مصرف کننده را جلب کرد، گفت: با طراحی و تولید برند و کالای مخصوص خود می‌توان اعتماد مصرف کننده را به تولید جلب کرد که این نکته بسیار با اهمیت است. 

مهتا با اشاره به اینکه جهان وضعیت بهره‌وری را در ایران مدنظر دارد ادامه داد: هزینه زندگی در ایران نسبت به بنگلادش و چین بالا است که برای جبران این فاصله می‌توان بهره‌وری را افزایش داد. 

وی با اشاره به قدمت هزاران ساله صنعت پوشاک در ایران گفت: حتی با صفر شدن تعرفه واردات پوشاک تولید کنندگان پوشاک می‌توانند با تمرکز بر روی نقاط قوت خود از این نگرانی خارج شوند. 

مدیرعامل فدراسیون جهانی پوشاک افزود: تنها تفاوت شرایط قبل و پس از تحریم در صنعت پوشاک ایران ورود قانونی کالاهایی است که تا پیش از آن از طریق قاچاق وارد کشور ایران شده بنابراین نگرانی از حذف تعرفه بی مورد است. 

وی گفت: ایجاد برندهای ایرانی، احیای صنعت نساجی سنتی و دستی و همکاری با کشورهای همسایه که دارای هزینه کم توسعه هستند در تولید پوشاک اهدافی است که تولید کنندگان ایرانی باید دنبال کنند. 

مهتا با اشاره به اینکه نباید از رقابت هراسید، ادامه داد: آشنایی با مدل‌های جدید در نمایشگاه‌های بین‌المللی، همکاری با مؤسسات آموزشی چینی و هندی و تربیت نسل بعدی تولید کنندگان صنعت پوشاک می‌تواند در رشد صنعت پوشاک ایران مؤثر باشد. 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×