اخبار نساجی

موانع سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید رفع شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نایب رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق بازرگانی تهران با اشاره به موانعی که بر سر راه سرمایه گذاران خارجی وجود دارد، گفت:باید مشکلات ضمانت برگشت سرمایه، سرمایه گذاران خارجی و داخلی برطرف شود.

سیده فاطمه مقیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص راهکارهای تشویق سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در کشور، اظهارداشت: اگر قرار است که سرمایه گذاران خارجی و داخلی در یک جامعه سرمایه گذاری کنند باید امنیت خاطر نسبت به سرمایه گذاری ها و  برگشت اصل پول وجود داشته باشد تا اگر سودی هم کسب نشد حداقل اصل پولشان از بین نرود.

وی افزود: باید به این سوال پاسخ داد که اگر سرمایه گذاران، سرمایه گذاری کردند و به علت تحریم های بانکی نتوانستند سرمایه شان را بر گردانند چه اتفاقی خواهد افتاد! بنابراین ضمانت نسبت به برگشت سرمایه چه اصل و چه فرع پول باید برایشان وجود داشته باشد. از سوی دیگر باید از نظر قانونی حمایت شوند و برای کاری که انجام می دهند ارزش گذاری صورت گیرد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: سازمان سرمایه‌گذاری خارجی که وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی است، قوانینی دارد و به نوعی سرمایه گذاران خارجی را تشویق به سرمایه گذاری می کند. از نظر قوانین فرقی نمی کند که از ایرانیان خارج از کشور باشد و یا از خارجیانی که علاقه به سرمایه گذاری در ایران دارند. این اقدام بسیار مثبت است اما باید تسهیلات به صورت ضمانتی وجود داشته باشد که یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در ایران تشویق شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نایب رییس کمیسیون حمل ونقل اتاق تهران با اشاره به موانعی که بر سر راه سرمایه گذاران خارجی وجود دارد، گفت: ضمانت برگشت پول برای سرمایه گذار داخلی وجود دارد اما برای سرمایه گذار خارجی اوضاع زمانی سخت می شود که بخواهد این پول را به کشور خودش برگرداند، به همین دلیل باید این امکان برایش فراهم شود که اگر بخواهد سرمایه اش را بازگرداند مانعی وجود نداشته باشد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×