اخبار نساجی

صادرات کالا از گمرک جلفا ۷۳ درصد افزایش یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صادرات کالا از گمرک جلفا 73 درصد افزایش یافت

 

جلفا، تبریز- مدیرکل گمرک جلفا گفت: امسال ۱۳۱ هزار و ۳۴۷ تن کالا به ارزش ۱۲۷ میلیون و ۲۳۵ هزار دلار از طریق این گمرک به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با پارسال ۷۳ درصد رشد نشان می دهد.

ناصر نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، عمده کالاهای صادر شده را مصالح ساختمانی، مواد پلاستیکی، محصولات کشاورزی و مواد نفتی اعلام کرد و افزود: این کالاها به کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

وی گفت: در همین مدت همچنین ۸۵۲ تن کالا به ارزش یک میلیون ۲۳۶ هزار دلار به صورت چمدانی به جمهوری خودمختار نخجوان صادر شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی، میزان کالاهای وارده به کشور از طریق گمرک جلفا در طول سال جاری را ۲۵۶ هزار و ۱۲۱ تن به ارزش ۴۳۵ میلیون و ۵۴۴ هزار دلار عنوان کرد و افزود: این میزان واردات نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

نوروزی، ماشین آلات صنعتی، ورق های MDF ، شیشه آلات، سیگار و اجزا و قطعات کامیون را از عمده کالا هایی برشمرد که در این مدت به کشور وارد شده است.

مدیرکل گمرک جلفا افزود: امسال یک میلیون و ۷۲۹ هزار نفر از طریق گمرک پل چوبی مابین ایران و جمهوری خودمختار نخجوان تردد کرده اند که از رشد ۲۲ درصدی حکایت دارد.

گمرک جلفا با سابقه بیش از یک قرن از گمرکات فعال کشور است که طی سال های اخیر با استقرار منطقه آزاد مورد توجه تجار و بازرگانان کشورهای دنیا از جمله ترکیه، آذربایجان و چین قرار گرفته است.

این گمرک به دلیل داشتن امکان ریل برقی نقش عمده ای در مبادلات کالا در دوران مختلف به خصوص دوران جنگ تحمیلی به عهده داشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×