اخبار فرش ماشینی

میزان ۴۰۰میلیارد تومان فرش دستباف از آذربایجان غربی صادر شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

جعفرصادق اسکندری با بیان اینکه امسال تاکنون یک هزار مترمربع فرش دستباف از دارهای قالی قالیبافان آذربایجان غربی باز شده است اظهارداشت: این میزان فرش بافته شده در بازار های داخلی و خارجی به فروش رفته است.

وی ارزش ریالی فرش های به فروش رفته را ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود:تا پایان سال رقم ۱۴۵ هزار مترمربع فرش دستباف تولیدی به بیش از ۲۹۰ هزار مترمربع خواهد رسید.

اسکندری افزود: آذربایجان غربی با این حجم تولید که غالبا در نقشه های ریز ماهی خوی و افشار تکاب است، ۵ و ۴ دهم درصد تولید فرش کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اعلام اینکه دو برند فرش با نقش ریز ماهی خوی و افشار تکاب در فهرست جهانی صنایع دستی ملل به ثبت رسیده اند اضافه کرد:قالیبافان و تاجران فرش آذربایجان غربی سالانه به ارزش ۲۰ میلیون دلار فرش به دیگر کشورها صادر می کنند.

اسکندری یاد آور شد:مردم کشور های حوزه خلیج فارس، آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، روسیه و آمریکای شمالی از خریداران فرش های دستباف آذربایجان غربی هستند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۷۰ هزار نفر در بخش صنعت فرش استان فعالیت می کنند گفت: لید فرش های کم نظیر آذربایجان غربی در بیش از ۳۴ هزار کارگاه قالی بافی بستر را برای صادرات این محصول ارزشمند در این استان فراهم کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اسکندری همچنین به ارزآوری و تاثیرگذاری بخش فرش دستباف در ارزش افزوده اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های جدی تولیدکنندگان فرش دستباف ایرانی پایین بودن سطح درآمد برای تامین مواد اولیه و تجهیزات تولید فرش است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×