نساجی و مردم

موکت پرز بلند، کفپوش نرم و راحت در دکوراسیون

فرش و قالیچه: موکت ها از گذشته های دور مهمان خانه های ما بوده اند، اگر چه کفپوش های مدرن و متنوع برای پوشاندن کف پرطرفدار است اما هیچ کدام برای ایجاد احساس آرامش قابل قیاس با موکت ها نمی باشد.

موکت پرز بلند چه ویژگی هایی دارد؟

موکت پرز بلند بهترین گزینه برای افرادی است که در مناطق سردسیر سکونت دارند، ضخامت برخی از این موکت ها آنقدر زیاد است که از این لحاظ به فرش های ماشینی شباهت زیادی دارند. پس اگر می خواهید فضای شما در فصل زمستان گرم و در تابستان نرم و راحت باشد، موکت پرز بلند برای مناسب شما می باشد.

مزایای موکت پرزبلند

موکت پرز بلند همانند سایر موکت ها برای حرارت و صدا به شکلی عایق به حساب می آیند، به همین دلیل برای محیط های سرد و پر سروصدا هم قابل استفاده هستند. با داشتن موکت پرز بلند کف خانه شما همیشه نرم و راحت است. از نظر رنگ و طرح بسیار متنوع هستند و با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ هستند. موکت های پرز بلند را به سادگی می توانید جایگزین فرش های ماشینی کنید و از این حیص این موکت ها مقرون به صرفه محسوب می شوند.

معایب موکت پرز بلند

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

علاوه بر مزایای بیشمار موکت پرزبلند معایبی نیاز دارد، موکت های پرز بلند فضای شما را کوچکتر نشان می دهد. بزرگترین عیب این نوع از موکت ها نظافت آن می باشد چرا که به لحاظ تارهای بلند گرد وغبار و آلودگی را به سرعت به خود جذب می کند و در زمان نظافت آن شما را با چالش مواجه می کند بنابراین اگر فرزند کوچک و یا خانه ی پر رفت و آمدی دارید موکت پرز بلند مناسب دکوراسیون شما نمی باشد.

موکت پرز بلند در دکوراسیون نشیمن

موکت های پرز بلند به لحاظ طرح و نقش های گوناگون برای دکوراسیون فضاهایی مانند نشیمن بسیار مناسب می باشد، و می تواند جایگزین ایده آلی به جای فرش ها در دکوراسیون نشیمن های مدرن باشد، بهتر است برای هماهنگی این نوع از موکت ها با سایر جزئیات دکوراسیون تان از رنگ های چرک تابی و خنثی استفاده نمایید تا به لحاظ نظافت دچار مشکل نشوید.

موکت پرز بلند در دکوراسیون اتاق خواب

با انتخاب موکت پرز بلند برای دکوراسیون اتاق خوابتان راحتی و آرامش را به خود هدیه کنید. پوشش الیافی و پرز های بلند این نوع از موکت ها به خوبی به گرم تر شدن فضای داخلی اتاق خواب شما کمک می کند. استفاده از انواع طرح دار موکت های پرز بلند به خوبی می تواند ظاهر دکوراسیون اتاق خواب شما را منحصر به فرد کند.

موکت پرز بلند در دکوراسیون اتاق کودک

موکت پرزبلند برای اتاق کودکان بسیار مناسب هستند و ایمنی بچه ها را تا چند سال اول زندگی فراهم می کند. می توانید رنگ های شاد و فانتزی تری را برای اتاق کودکان انتخاب کنید و ظاهر بامزه و دوست داشتنی به آن ببخشید. توجه داشته باشید که اگر موکت پرز بلند انتخاب شما برای اتاق کودک است نسبت به نظافت آن توجه بیشتری داشته باشید تا مانع از ایجاد حساسیت در کودک شما شود.

موکت پرز بلند در دکوراسیون اتاق کار

همان طور که در بند های پیش توضیح داده شد موکت پرز بلند جایگزین مقرون به صرفه ای برای فرش محسوب می شود پس به خوبی می توانید ان را برای هر فضایی مانند اتاق کار انتخاب کنید و از داشتنش لذت ببرید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×