اخبار نساجی

آغاز سومین مرحله توزیع جوجه اردک بین شالیکاران

رییس ایستگاه تحقیقات اردک بومی کشور گفت: مرحله سوم توزیع جوجه اردک بین شالیکاران به زودی آغاز می شود.

حسن شیرین زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون دو مرحله توزیع جوجه اردک بین شالیکاران و متقاضیان صورت گرفته است، تصریح کرد: در مرحله اول دو هزار و ۶۰۰ قطعه و در مرحله دوم هزار و۵۰۰ قطعه توزیع شد. تا دو روز آینده نیز توزیع مرحله سوم جوجه اردک ها بین متقاضیان آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر قطعه جوجه اردک ۵۰۰ تومان است، افزود: کشت توام برنج و اردک موجب کاهش استفاده از سم و کود در مزارع می شود و در حال حاضر با توجه به مزایای خوب این امر همکاری اردک ها در کاشت برنج روبه گسترش است.

شیرین زاده با بیان اینکه اصلاح نژاد اردک بومی یکی از اهداف مهم تنها ایستگاه اردک بومی کشور که در فومن قرار دارد است، خاطرنشان کرد: با اصلاح نژادی که صورت گرفت به ازای هر اردک ۱۰تخم اردک اضافه شده است.

رییس ایستگاه تحقیقات اردک بومی کشور به محدودیت های اعتباری این ایستگاه اشاره و اظهار کرد: به دلیل کم بودن گله های مادری جوابگوی متقاضیان به طور کامل نیستیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر شالیکاران، دارندگان استخرهای ماهی نیز متقاضی جوجه اردک ها هستند تا در کنار پروش ماهی از این طیور برای تسریع در رشد ماهی های خود استفاده کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شیرین زاده گفت: از همه استان های کشور برای خرید جوجه اردک به این ایستگاه مراجعه می کنند و کارهای ترویجی و آموزشی بیشتر دیگر کشاورزان را نیز ترغیب خواهد کرد تا با کشت توام برنج و اردک ضمن افزایش درآمد خود موجبات تولید برنج سالم و ار گانیک فراهم شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×