اخبار فرش ماشینیاسلاید شونساجی و مردم

موسسه اوکوتکس :: چطور مشتریان سخت گیر را به خرید محصولات سبز و استاندارد مطمئن کنیم؟

 

موسسه اوکوتکس با بیش از ۲۵ سال سابقه در امر صدور گواهی نامه های استاندارد نساجی برای هزاران برند و شرکت تولیدی در سراسر جهان همواره برای درک بهتر نیازها و دغدغه های مصرف کنندگان نهایی و انتقال و اعمال آن از طریق ضوابط و قواعد تنظیم شده در قالب استانداردها و گواهی نامه ها به تولید کنندگان کالهای نساجی و پوشاک ، تحقیقات و نظر سنجی های مختلف و متعددی را از بین جامعه آماری مصرف کنندگان انجام می دهد که بعضا نتایج بسیار جالب و شگفت آوری را به دنبال دارد. هرچند که این تحقیقات عمدتا از جامعه آماری اروپایی انجام می شود اما می تواند مقیاس مناسبی از تغییر سلیقه مشتریان و توجه و احساس مسئولیت بیشتر مصرف کنندگان به مسایل زیست محیطی و نقش گواهی نامه ها و لیبل های مناسب بر روی کالاهای عرضه شده باشد.

 

طبق یکی از نظر سنجی های این موسسه در مورد اینکه مشتریان تا چه میزان به لیبل ها و گواهی نامه های استاندارد لباس یا محصولات نساجی توجه کرده و تا چه میزان به نوشته های اظهار شده در آن اعتماد می کنند ، می توان به این نکته اشاره کرد که ۵۲ درصد از خریداران در هنگام خرید کالاهای نساجی اعم از پوشاک، پارچه، کالای خواب و … به لیبل های نصب شده دقت می کنند و جالب اینکه دوست دارند اطلاعات درج شده روی آنرا از یک مرجع بی طرف سوم چک کنند تا مطمئن شوند که اظهارات تولیدکننده در لیبل درست است.

موسسه اوکوتکس :: چطور مشتریان سخت گیر را به خرید محصولات سبز و استاندارد مطمئن کنیم؟
مصرف کننده در هنگام خرید در حال اسکن کد کیو آر و تگ نصب شده به وسیله تلفن همراه خود است

 

۴۹ درصد از خریداران تمایل دارند جزئیات الیاف طبیعی و مصنوعی به کار رفته در محصول و نوع پارچه را شناسایی کنند. همچنین برای ۴۱ درصد از خریداران شرکت کننده در نظر سنجی موسسه اوکوتکس ، کشور و منشاء ساخت محصول نیز بسیار مهم  و در انتخاب یا عدم انتخاب محصول موثر است و. می تواند در یک شرایط مساوی باعث برتری کشوری شود که در رعایت استاندارهای محیط زیستی و سلامت مصرف کنندگان پیشرو تر است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

همچنین این گزارش که توسط موسسه اوکوتکس منتشر شده نشان می دهد رسانه ها و به ویژه شبکه های اجتماعی نقش موثری را در ارائه اطلاعات به مشتریان دارد. به طوری که مشتریان ابتدا مایل است در شبکه های اجتماعی و رسانه ها ببیند برند یا شرکت تولیدی در مورد محصول ارایه شده چه اظهار نظری کرده است و چه ویژگی هایی برای آن ذکر می کند. در مرحله دوم مشتری تمایل دارد محصول و لباسی را بخرد که دارای اطلاعات کامل و البته ساده و قابل فهم برای مشتری ، درج شده در لیبل و گواهی نامه های استاندارد موجود باشد ، و با اظهارات تولید کننده مطابقت داشته باشد. در مرحله سوم ممشتریان سخت گیر بدشان نمی آید تا اطلاعات و موارد اراذه شده در لیبل را به سادگی راستی آزمایی کنند و با اسکن تگ های نصب شده روی محصول، بسته بندی و … به سادگی این کار امکان پذیر باشد.

موسسه اوکوتکس :: چطور مشتریان سخت گیر را به خرید محصولات سبز و استاندارد مطمئن کنیم؟

موسسه اوکوتکس :: چطور مشتریان سخت گیر را به خرید محصولات سبز و استاندارد مطمئن کنیم؟
مشتری می تواند با استفاده از گوشی همراه خود به راحتی لیبل نصب شده روی کالای نساجی را اسکن کرده و به اطلاعات دقیق کالا دسترسی دارد

عده زیادی از مشتریان در این نظر سنجی اظهار کردند سعی می کنند یک برند خوب را انتخاب کنند و به طور کامل فلسفه و اصولی که به آن پایبند است و استاندارهای آن مانند استانداردهای موسسه اوکوتکس را بررسی کنند و بعد از اینکه اعتماد لازم را به برند خاص بدست آوردند با خیالی راحت تر و بدون کنترل های بیشتر بار بررسی صحت و سلامت محصول را بر دوش برند محبوبشان می گذارند و به همین دلیل سعی می کنند همواره تمام مایحتاج خود را از فروشگاههای زنجیره ای وابسته به همان برند تهیه کنند. در واقع این مصرف کنندگان به مشتریان وفاداری تبدیل می شوند که مزد توجه برند ها به رعایت استانداردها و و ارایه محصولات پایدار را با خرید داذمی خود از فروشگاه انها می دهند.

 

اما طیف وسیعی از مشتریان نیز خودرا تنها به یک برند محدود نمیکنند و علاقه دارند در هنگام خرید از همه فروشگاه ها به ساده ترین شکل ممکن بتوانند از سلامت محصول آگاه شوند و اینجا نقش لیبل ها و گواهی نامه های استاندارد بسیار حیاتی است و اینکه این لیبل ها چقدر می توانند اطلاعات را سریع، قابل فهم، کامل و البته ساده در اختیار مشتری بگزارند بسیار مهم است.

 

در واقع مشتریان امروزی انسانهای پر مشغله و عجولی هستند که تشنه اطلاعات هستند و می خواهند اطلاعات در کمترین زمان ممکن آنها را به نقطه درست و بهترین انتخاب هدایت کند و این همان صداقت و وفاداری تولید کننده به تولید سبز و پایدار است که در گواهی نامه های استاندارد موسسه اوکوتکس نمود پیدا می کند.

موسسه اوکوتکس :: چطور مشتریان سخت گیر را به خرید محصولات سبز و استاندارد مطمئن کنیم؟

موسسه اوکوتکس امروز بیش از ۱۰۰۰۰ تولیدکننده و برند کالاهای نساجی و پوشاک را تحت پوشش خود قرارداده است و در بیش از صد کشور جهان بر پروسه تولید کالاهای نساجی پایدار و فاقد هرگونه مواد سمی و آسیب رسان به بدن انسان و محیط زیست نظارت می کند.

 

موسسه اوکوتکس یک کالای پایدار و سالم نساجی را دارای چه ویژگی هایی می داند؟

شاید اولین جوابی که برای این سوال که در واقع سنگ بنای اصلی شکل گیری استانداردهای نساجی است به ذهن خطور می کند این است که این  کالا نباید برای بدن ما مضر  و برای سلامتی ما خطر آفرین باشد باشد. اما آیا به نظر شما این پاسخ کمی خودخواهانه نیست؟

از نظر موسسه اوکوتکس کالای پایدار و سالم نساجی کالایی است که :

۱ – فرآیند تولید آن برای محیط زیست خطری نداشته باشد.

۲ – در پروسه تولید آن از مواد سمی و آسیب زننده به طبیعت و بدن انسان استفاده نشده باشد.

۳ –  تک تک اجزای به کار رفته در آن نظیر الیاف، نخ، یراق آلات ، مواد شیمیایی و … پایدار و بی ضرر و دارای سطح کیفی استاندارد باشند.

۴ – کارگران در شرایط عادلانه اجتماعی و دستمزد و محیط کار استاندارد آنرا تولید کرده باشند.

 

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : استاندارد اوکوتکس چیست و چرا باید به آن اهمیت داد ؟ 

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×