اخبار نساجی

اجاره‌بها دوباره بادکنکی می‌شود؟

 

اجاره‌بها دوباره بادکنکی می‌شود؟

به گزارش افکارنیوزبه نقل از دنیای اقتصاد، «هنوز قیمت جدید در بازار اجاره واحدهای مسکونی مشخص نشده است»، این جمله تاکیدی، خبری است که از سوی مشاوران املاک در تهران به متقاضیانی که این روزها در بازار اجاره به دنبال واحد مورد نظرشان هستند، اعلام شده است.

به نقل از فعالان بازار اجاره مسکن، درصد قابل توجهی از نرخ‌های اجاره فعلی در بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی همچنان نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است؛ اما هر لحظه ممکن است دچار نوسان شود؛ به همین خاطر بنگاهداران اظهار می‌کنند که قیمت نهایی در بازار اجاره واحدهای مسکونی هنوز تعیین نشده است.

برخی از مشاوران املاک براین باورند که امسال اجاره بها در ابتدا تا انتهای فصل اجاره افزایش محسوسی را به دنبال خواهد داشت؛ اما عده دیگری از بنگاهداران معتقدند که به دلیل رفتار صحیح مستاجران، مالکان این بار موفق به افزایش سرسام آور نرخ اجاره مثل پارسال نخواهند شد.

یک مشاور املاکی در محدوده شرق تهران درباره وضعیت فعلی بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی به «دنیای اقتصاد» گفت: در سال گذشته به طور کلی نرخ اجاره بین ۱۵ تا ۲۰ درصد با رشد مواجه شد و این میزان اگرچه سال پیش برای بسیاری از مستاجران غیرقابل تحمل بود؛ اما همچنان هم مستاجران با نرخ‌های فعلی اجاره مشکل دارند چه برسد به اینکه اجاره بها مجدد افزایش پیدا کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه به زیرکی مستاجران اشاره کرد و افزود: در چند روز گذشته مستاجرانی که به بازار اجاره مراجعه کردند، شواهد نشان می‌داد که بین یک تا ۳ ماه فرصت تا پایان قرارداد خود دارند؛ اما آنها از الان در بازار حضور دارند تا با پیدا کردن یک واحد اکازیون زودتر از زمان موعد جابه‌جا شوند تا مجبور نباشند در اوج گرانی بازار اجاره، نقل مکان کنند.

این بنگاهدار درباره اینکه اکثر مشاوران املاک تاکید می‌کنند که نرخ اجاره هنوز مشخص نشده و موجران منتظر هستند تا قیمت‌ها مشخص شود، گفت: در ابتدای سال که مالکان چه در بازار فروش و چه اجاره سردرگم برای اعلام نرخ هستند، کمی‌دست نگه می‌دارند تا تعدادی فروشنده یا موجر واحدهایشان را به متقاضی تحویل دهند تا مشخص شود که چه قیمتی در بازار خواستار دارد؛ اما امان از فروشنده یا موجرانی که نرخ‌های بالا تعیین می‌کنند و از طرف دیگر یکسری متقاضی با قدرت مالی بالا، تن به اجاره چنین واحدهایی می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود تا گرانی در بازار اجاره و فروش اتفاق بیفتد.

علاوه براین، بنگاهدار دیگری در غرب تهران معتقد است که نرخ اجاره بها از ابتدای اردیبهشت ماه شروع به افزایش می‌کند تا قیمت‌ها برای خرداد ماه به اصطلاح مالکان، جا بیفتد.

وی درباره حجم قراردادهای تمدیدی افزود: اغلب مستاجران طی چند روز گذشته قراردادشان را تمدید کرده‌اند؛ زیرا افزایش اجاره بها برای قراردادهای تمدیدی به صرفه تر از جا به جا شدن است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×