اخبار فرش ماشینیمقالات نساجی

نقش مشاوران مدیریت در توسعه نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تهیه و تنظیم: دکتر امیررضا باودر

تهیه و نگارش: دکتر امیررضا باودر

شرکت‌ها برای پاسخگویی به تقاضاهای در حال تغییر مصرف‌کنندگان، شبکه‌های تولید و عرضه، خرده‌فروشان مد نیاز به بازنگری در استراتژی و بهینه سازی عملیات دارند. امروزه شرکت‌ها به ترکیبی از استراتژی‌های جسورانه و فناوری‌های متحول‌کننده برای حمایت از سازمان‌ها برای نوآوری پایدارتر، دستیابی به دستاوردهای پایدار در عملکرد، و ایجاد نیروی کاری که برای این نسل و نسل بعدی شکوفا می‌شوند، نیاز دارند.

به عنوان یک نتیجه از قرار گرفتن در معرض و روابط با سازمان های متعدد، شرکت های مشاوره معمولا از بهترین شیوه صنعت آگاه هستند. سازمان‌ها ممکن است به دلایلی از خدمات مشاوران مدیریت استفاده کنند. با این حال، ماهیت خاص موقعیت‌های مورد بررسی ممکن است توانایی یا مناسب بودن انتقال چنین شیوه‌هایی را از یک سازمان به سازمان دیگر محدود کند.

مشاوره مدیریت عبارت است از ارائه خدمات مشاوره ای به سازمان ها برای بهبود عملکرد آنها یا به هر طریقی برای کمک به دستیابی به اهداف سازمانی است. مشاوره مدیریت یک خدمت اضافی برای وظایف مدیریت داخلی است و به دلایل قانونی و عملی مختلف ممکن است جایگزینی برای مدیریت داخلی نباشد.

برخلاف مدیریت موقت، مشاوران مدیریت بخشی از سازمانی که به آن خدمات ارائه می‌کنند، نمی‌شوند. مشاوران کمک های مدیریت تغییر سازمانی، توسعه مهارت های کوچینگ، تجزیه و تحلیل فرآیند، اجرای فناوری، توسعه استراتژی یا خدمات بهبود عملیاتی را ارائه می‌دهند.

مشاوران مدیریت اغلب روش‌ها یا چارچوب‌های اختصاصی خود را برای راهنمایی در شناسایی مشکلات و به‌عنوان مبنایی برای توصیه‌ها با هدف روش‌های موثرتر یا کارآمدتر برای انجام وظایف کاری ارائه می‌کنند و عملکرد شرکت‌های مشاوره مدیریت به طور کلی کمک و تسهیل توسعه، منطقی‌سازی و بهینه‌سازی بازارهای مختلف مربوط به مناطق جغرافیایی و حوزه‌های قضایی است که در آن فعالیت می‌کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نقش مشاوران مدیریت در توسعه نساجی

مصرف کنندگان با تغییر ارزش، خرید آنلاین و شکستن وفاداری طولانی مدت برای آزمایش برندهای جدید که اولویت های جدید را برآورده می‌کنند، به این روندها واکنش نشان داده اند. مشاوران کمک می‌کنند تا شرکت‌ها به این محیط مصرف کننده‌محور پاسخ داده و راه‌های جسورانه‌ای برای کاهش هزینه پیدا کنند. همچنین با نگاهی گسترده به کسب‌وکار اصلی و زنجیره تامین، با همکاری شرکت‌ها موارد استفاده درست را شناسایی می‌کنند، مزایا را قبل از تغییر یک تجربه مشتری خاص یا فرآیند عملیاتی شامل برند، محصول، قیمت‌گذاری، مفهوم فروشگاه و اجرای فروشگاه بررسی می‌کنند.

شرکت‌های مشاوره مدیریت با رهبران کسب‌وکار و جامعه برای مقابله با مهم ترین چالش‌ها و استفاده از بزرگترین فرصت‌ها شریک هستند. موفقیت شرکت ها به روحیه همکاری عمیق و جامعه متشکل از افراد مختلف بستگی دارد که مصمم هستند که با مجموعه‌ای قوی از ارزش ها و انگیزه ایجاد تغییرات مثبت و پایدار دنیا و یکدیگر را هر روز بهتر کنند. توانمندسازی سازمان‌ها برای رشد، ایجاد مزیت رقابتی پایدار و ایجاد تأثیر اجتماعی مثبت راه‌حل های یکپارچه و رویکردی تحول‌آفرین با هدف سود بردن همه ذینفعان هستند که از طریق مشاوره مدیریت ، فناوری و طراحی ارائه می‌شود.

شرکت های مشاوره تلاش می‌کند تا بازیگران صنعت نساجی را با پل زدن پیوندهای مختلف در زنجیره ارزش برای بهینه‌سازی سودآوری، توانمند کند. هدف آن ارائه کیفیت خدمات شفاف و حرفه‌ای و در عین حال حصول اطمینان از بالاترین سطح محرمانگی هنگام کار بر روی تکالیف مشتریان است.

همچنین بازده عملیاتی پایدار و ثابتی را که با هزینه‌های بهینه به دست می‌آید را تضمین می‌کنند و در این فرآیند، استانداردهای شرکت‌های مشتری را به هنجارهای صنعت عصر جدید ارتقا می‌دهند و همین عملکرد ثابت و شفافیت رویه کاری به آنها کمک کرده است تا جایگاهی قوی در بازارهای سراسر جهان کسب کنند. آنها طیف گسترده ای از خدمات و راه حل ها را به سازمان های صنعت نساجی ارائه می دهند تا شایستگی اصلی در توانایی حداکثر رساندن درآمد، بهینه‌سازی چرخه عمر محصول، ایجاد رشد و توسعه یک مزیت رقابتی پایدار کسب کنند.

این شرکت به دلیل شایستگی خود در ارائه اطلاعات جامع، حیاتی و ارزشی مناسب به مشتریان، که هماهنگی عمودی و افقی صنعت را قادر می‌سازد که منجر به رشد کسب و کار می‌شود، شناخته می‌شوند.

این امر توسط تیمی از متخصصان هدایت می شود که هر کدام سالها تجربه در صنعت نساجی دارند. استراتژی آن ارائه بهینه بازده سرمایه گذاری است که به طور مداوم در تلاش است تا از انتظارات مشتری فراتر رود. همچنین مشاوران به مشتریان خود این امکان را می دهند که پتانسیل واقعی عملیات خود را ببینند و درک کنند و در هر مرحله از پیاده سازی در کنار مشتریان از فرصت های جدید موفقیت آمیز آنها اطمینان حاصل کنند.

نقش مشاوران مدیریت در توسعه نساجی

مشاوران مدیریت در کمک به مشتریان برای ایجاد طرح‌های قانع‌کننده‌ای که روند بعدی را به تصویر می‌کشد و در عین حال سریع‌تر و کارآمدتر عمل می‌کند، پیشرو هستند. آنها تخصص عمیق صنعتی و عملکردی و طیف وسیعی از دیدگاه‌ها را به ارمغان می‌آورند که وضعیت موجود را زیر سوال می‌برد و جرقه‌ای را برای تغییر ایجاد می‌کند. همچنین در یک مدل منحصر به فرد با ارایه راه‌حل‌های یکپارچه در سراسر زنجیره،که با هدف کمک به مشتریان برای پیشرفت و قادر ساختن آنها برای تبدیل جهان به مکانی بهتر، مشارکت دارند. امروزه شرکت‌های بزرگی چون McKinsey & Company، Bain & Company ،Boston Consulting Group به عنوان بزرگترین شرکت‌ها در زمینه ارائه خدمات مشاور مدیریت شناخته می‌شوند.

Gherzi مستقر در زوریخ خود را پیشرو در توسعه استراتژیک و توسعه شرکت‌های صنعت پوشاک و نساجی توصیف می‌کند. این سازمان متخصص مشاوره و مهندسی جهانی در زمینه مدیریت نساجی هست و پیشرو در توسعه استراتژیک و گسترش شرکت ها در صنعت نساجی از تولید تا خرده‌فروشی است. خدمات آن از مهندسی کارخانه های جدید گرفته تا مشاوره استراتژی و همچنین امور مالی شرکت ها را شامل می شود.

این سازمان مستقل و جهانی متشکل از بیش از ۱۲۰ مشاور، متخصص فنی، مهندس، معمار و برنامه‌ریز است که در تمام زمینه‌های پروژه‌های صنعتی و زیرساختی کار می‌کند. جوزپه قرزی در سال ۱۹۲۹ شرکت خود را با نام Gherzi Textil Development AG در زوریخ سوئیس تأسیس کرد. قرزی سیستم ها و خدمات نوآورانه ای را همانند «سیستم یک فرآیند»، «سیستم هزینه قرزی»، «اعداد مطلق نخ»، «سیستم خلاء نخ»، «سیستم نگهداری پیشگیرانه» توسعه و راه اندازی کرد که به استانداردهای صنعت تبدیل شدند.

همچنین با افتتاح دفاتر در ایتالیا، اسپانیا، آلمان، ترکیه، کانادا، هنگ کنگ، مصر، ایالات متحده و همکاری با معماران رویایی مانند سانتیاگو کالاتراوا به عنوان یک بازیگر پیشرو در صنعت نساجی که طیف گسترده ای از راه حل‌ها را برای عملیات نساجی موجود و همچنین شرکت های نوظهور و سرمایه گذاران بالقوه ارائه می دهد، شناخته شده است. سطح بالای نوآوری و تنوع بسیار زیاد کاربردها مشخصه صنعت نساجی است. برای رقابتی ماندن، مشتریان باید بتوانند خیلی سریع و انعطاف پذیر با تغییرات سازگار شوند. بنابراین، ماموریت و چشم انداز این شرکت تبدیل شدن به استاندارد طلایی برای ارائه دهنده راه حل برای صنعت نساجی است که ارزش های آن مشتری محوری، اعتماد، شفافیت، حرفه ای‌گری، تمرکز و کار تیمی و فرصت برابر برای رشد و موفقیت کارکنان است.

هیچ پروژه کوچک یا بزرگی وجود ندارد که سازمان قرزی نتواند از بازسازی صنعت الیاف، نساجی و مد در کشورهای مختلف جهان در مقابله با استراتژی های تولید، کیفیت درگیر شود. مشاوران این مجموعه در رأس همه مسائل مهم جدید پیش‌ روی صنعت الیاف، نساجی و مد از پایداری تا قابلیت ردیابی هستند. کارشناسان قرزی دانش عملی، قابلیت ردیابی، هوش مصنوعی، کلان داده، تدارکات و زنجیره تامین، تحقیق و توسعه، مهندسی فرآیند، فروش و بازاریابی و … را به صنعت نساجی ارمغان آورده‌اند. این مشاوره مدیریت با بیش از ۹۰سال تجربه، ترکیبی عالی از فنون قدیم و علم جدید را ارائه می دهد که به شرکتها که از الیاف تا پوشاک سرمایه گذاری کرده‌اند امکان می دهد راه حل های منطقی و محکمی برای مشتریان خود پیدا کنند.

سازمان درک عمیقی از بازارها، رقبا، فناوری‌ها و عوامل موفقیت در صنایع فنی در حال رشد جهانی مرتبط با نساجی دارد. هدف سازمان کمک به مشتریان خود برای افزایش انعطاف پذیری و توانایی ارائه نیازهای بازار در حال تغییر است. قرزی پیشرو در توسعه استراتژیک و گسترش شرکت ها در صنعت نساجی از تولید تا خرده فروشی است. امروزه دولت‌ها، انجمن‌ها، سازمان‌های غیردولتی و همچنین بانک‌ها، مؤسسات مالی و صندوق‌های سهام خصوصی بعنوان مشتری از خدمات سازمان استفاده می‌کنند. از جمله موارد می‌توان به همکاری کمیسیون اروپا و آژانس اجرایی شرکت‌های کوچک و متوسط (EASME) با شرکت Gherzi van Delden GmbH را نام برد که مطالعه‌ای را در مورد بازارهای صادراتی منسوجات فنی که برزیل، ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا را پوشش می‌دهند، انجام دهد.

نقش مشاوران مدیریت در توسعه نساجی

قدرت سازمان از اتصال نقاط برای پیشرفت های جدید و محصولات نوآورانه در کل زنجیره تامین نشات می گیرد. از آنجایی که صنعت نساجی و محیط خرده فروشی در حال تطبیق با شرایط عادی جدید عدم قطعیت های سیاسی، موانع لجستیکی و رفتار مصرف کننده است، سازمان از این فرصت برای یافتن راه حل ها و دستورالعمل هایی برای رفاه استقبال می کند. تیم کارشناسان به خوبی در اصول تولید نساجی تثبیت شده‌اند و در عین حال در آخرین فن‌آوری‌های پردازش اطلاعات تخصص دارند. هر شرکتی منحصر به فرد است، اما بسیاری از چالش ها دلایل ریشه ای مشابهی دارند. تیم متخصصان با تجربه بی‌نظیر خود در تولید پارچه، تولید پارچه، تولید پوشاک و موارد دیگر، می‌تواند راه‌حلی منحصر به فرد را فرموله کند. راه حلی که قرزی به دنبال آن هست راه حلی است که بین کیفیت، هزینه، اخلاق، پردازش پایدار و سودآوری تعادل ایجاد کند.

در سال‌های اخیر، افزایش تولیدات منسوجات و ساخت کارخانه‌های عملیاتی جدید در آمریکای شمالی، این سازمان مشاوره نساجی را بر آن داشته تا فعالیت‌های منطقه‌ای خود را گسترش دهد. در همین راستا سازمان Gherzi و BDO USA قرار است در تلاشی برای ارائه خدمات مالی به برندها و تولیدکنندگان در حوزه زنجیره تامین صنایع پوشاک، نساجی و الیاف آمریکای شمالی همکاری کنند.

BDO قادر به ارائه تجزیه و تحلیل مالی صنعت، عملیاتی و سایر مشاوره های مالی است و بهترین راه‌حل برای شرکت‌های الیاف، کارخانه‌های نساجی و برندها برای استفاده از Gherzi به عنوان یک راه‌حل کامل برای تولید، منبع‌یابی، برندسازی و مدیریت منابع مالی را ارائه می‌کند. هدف کمک به شرکت‌های زنجیره تامین نساجی برای تحت مدیریت قرار گرفتن در معرض مالی خود در شرایط اقتصادی نامطمئن است. به طور کلی این مجموعه نقش مهمی در انتقال تحولات صنعت نساجی جهانی به کاربر نهایی داشته است. صنعت نساجی به طور سنتی به نوآوری ها و طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی نیاز دارد. برای اینکه یک بازیگر موفق در این بخش رقابتی باشند باید با تغییرات سریع ناشی از نوآوری ها همگام باشید و از مشاورین بنام این حوزه بهره جویند.

همچنین ورنر اینترنشنال یک مرکز مشاوره مدیریت است که به طور انحصاری در صنعت الیاف، نساجی و مد در سطح جهانی از سال ۱۹۳۹ فعال است. خدمات ورنر از پشتیبانی صنعتی و فناوری برای راه اندازی، بهبود و بازسازی عملیات تولید نساجی و پوشاک تا خدمات استراتژی و بازاریابی برای ورود به بازار جدید، توسعه محصول جدید، مدیریت زنجیره تامین، برندسازی، خرده فروشی، جستجوی شریک و ساخت استراتژی های آینده را شامل می شود. ورنر در بین شرکت های مشاوره پیشرو جهان منحصر به فرد است که می تواند تخصصی در صنعت نساجی زمینه های فنی را با دانش بازاریابی و استراتژی جهانی و شبکه سازی ترکیب کند.

صنعت نساجی آینده بی شک، دیجیتال است و از مواد خام پایدار و قابل بازیافت استفاده می‌کند، زنجیره تامین آن ایمن و شفاف است و از طریق تولید بر اساس تقاضای منطقه ای به تغییرات بازار به طور انعطاف پذیر پاسخ می‌دهد. همچنین پایداری در صنعت نساجی، آینده تولید نساجی، منسوجات برای پزشکی و سلامت، منسوجات هوشمند و انتقال فناوری از روندها جاری در این صنعت هستند. در حال حاضر، این مگاترندها با سرعت کامل در تحقیق و توسعه در حال کار هستند.

در دنیایی که تغییرات سریع و اختلالات بی‌سابقه امری عادی است، شرکتهای مشاوره اعتماد به نفس را به مشتریان القا و در هر کاری با اشتیاق و جدیت به موفقیت مشتری و هدفی که انجام می‌دهد را با قدرت دنبال می‌کنند. تیم‌های مشاوره صنعت نساجی با این صنعت زندگی می‌کند و نفس می‌کشد و تجربه چندین دهه همکاری با صنعتگران را به مشتریان عرصه می‌کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×