اخبار نساجی

موافقت مجلس با بررسی خارج از نوبت طرح دریافت و پرداخت ۲۲۰ هزار میلیارد ریالی دولت در دو ماه اول سال ۹۱

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تین نیوز:  نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رسیدگی خارج از نوبت طرح یک فوریتی اجازه دریافت و پرداخت های ۲۲۰ هزار میلیارد ریالی دولت در ماه های فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ موافقت کردند.

نمایندگان در ابتدای جلسه علنی امروز /یکشنبه/ مجلس با تغییر دستور بررسی طرح یک فوریتی اجازه دریافت و پرداخت های دولت در ماه های فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۱ موافقت کردند.

بهارستان نشین ها با ۱۰۴ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر با تقاضای بررسی خارج از نوبت این طرح یک فوریتی موافقت کردند.

براساس ماده واحده این طرح و درصورت تصویب نهایی به دولت اجازه داده می شود در چهارچوب قانون پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۵ دی ماه ۸۹ و قانون بودجه سال ۹۰ کل کشور در ماه های فروردین و اردیبهشت سال ۹۱ درآمدها و سایر منابع عمومی و اختصاصی را وصول و به خزانه واریز کند و اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی سرمایه ای، مالی و اختصاصی از آن محل در چهارچوب احکام و جداول قانون بودجه سال ۹۰ تا مبلغ ۲۲۰ هزار میلیارد ریال دریافت و پرداخت کند.

همچنین طبق این ماده واحده و درصورت تصویب نهایی ، دریافت و پرداخت مبلغ ۲۲۰ هزار میلیارد ریال مشروط بر این که هزینه های جاری بیش از ۱۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش نیابد، همچنین در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها برای سه ماه سال ۹۱ معادل سه ماه پایانی سال ۹۰ عمل کند.

در صورت تصویب نهایی، وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز موظف است تنخواه گردان حسابداری موضوع ماده ۲۶ قانون محاسبات عمومی کشور را که در چهارچوب ماده مذکور در سقف این ماده از محل اعتبار فوق به دستگاه های اجرایی مربوط پرداخت می کند حداکثر تا پایان سال ۹۱ تسویه کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

براساس تبصره ۱ این ماده واحده و درصورت تصویب نهایی، بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت و رابطه مالی دولت و نفت براساس قانون بودجه سال ۹۰ کل کشور متناسب با زمان دوره مشابه قابل اجرا است.

در تبصره ۲ نیز آمده است: با تصویب نهایی قانون بودجه سال ۹۱ دولت موظف است به نحو مقتضی اعمال حساب براساس آن را از اول فروردین ۹۱ اقدام کند.

یک فوریت این طرح سه شنبه هفته گذشته در مجلس به تصویب رسید.

هم اکنون نمایندگان مجلس درحال بررسی کلیات این طرح یک فوریتی هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×