اخبار فرش ماشینی

تامین ابریشم از مشکلات تولیدکنندگان فرش دستبافت استان قم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم از آغاز عملیات اجرایی ایجاد نخستین نمایشگاه دایمی و موزه فرش دستباف در قم تا یک ماه آینده خبر داد.

سیدرضا دهناد افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان از محل بودجه ردیف سفر مقام معظم رهبری مصوب شد.

وی بیان کرد: زمین این نمایشگاه به وسعت ۲۰ هکتار در ابتدای ایستگاه عوارضی قم – تهران، شناسایی و اخیرا از اداره مسکن و راه و شهرسازی تحویل گرفته شده است.

دهناد، با بیان اینکه طرح اولیه، زیرساخت‌ها و امتیازات آب، برق و گاز این نمایشگاه در حال خریداری است، ادامه داد: اجرای این طرح در مرحله انتخاب پیمانکار است؛ پس از انتخاب پیمانکار، حداکثر تا یک ماه آینده عملیات اجرایی احداث نخستین نمایشگاه و موزه فرش دستباف استان قم آغاز می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه اقتصادی تولید فرش دستباف در استان قم، عنوان کرد: خانواده بزرگ تولید فرش دستباف قم با وجود طراحانی خلاق، بافنده‌های هنرمند و حضور اتحادیه قوی صادرکنندگان فرش، نقش موثر و چشم گیری را در اقتصاد و صادرات استان ایفا می‌کنند.

به گفته وی، استادکاران فعال در این عرصه ۴۰ هزار بافنده فرش دستباف قم را مدیریت می‌کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون برنامه ریزی استاندار تصریح کرد: استان قم با وجود تشکلی بسیار قوی در زمینه تولید فرش دستباف یکی از ارکان سه گانه کشور در زمینه تولید و صادرات فرش دستباف را تشکیل می‌دهند.

دهناد با تاکید بر اینکه استان قم در رتبه نخست کشور در زمینه فرش ابریشم با کیفیتی برتر و برند جهانی قرار دارد، افزود: این محصول علاوه بر اینکه شغلی پاک است، دارای امتیاز ارز آوری با ارزش افزوده‌ای بالا نیز است.

وی، مشکلات فعالان این عرصه را مورد توجه قرار داد و گفت: از مشکلات تولیدکنندگان فرش دستباف استان، تامین ابریشم این محصول از خارج کشور است، که ۹۰ درصد آن از خارج ایران وارد می‌شود.

معاون استاندار قم افزود: نوسانات قیمت ارز مشکلاتی بسیار را برای واردکنندگان ابریشم و تولیدکنندگان فرش دستباف استان ایجاد کرده که در تلاش هستیم تا این موضوع را به همت مسئولان پیگیری و رفع کنیم.

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : فرش کهنه نما چیست و چرا محبوب شده؟

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×