اخبار فرش ماشینی

حمایت از جهانی‌شدن برند فرش بیجار

 

حمایت از جهانی‌شدن برند فرش بیجار

رئیس مرکز ملی فرش ایران از اعلام آمادگی این مرکز برای به ثبت رساندن فرش بیجار با برند جهانی خبر داد.

به گزارش میراث آریا (chtn)، «محمدباقر آقاعلیخانی» در نشست اعضای کارگروه فرش شهرستان بیجار اظهار داشت: صنعت فرش شهرستان بیجار دارای ظرفیت‌های بالایی است اما متاسفانه از تمامی این ظرفیت‌ها به خوبی بهره‌برداری نمی‌شود و باید این بخش را به صورت ویژه مورد حمایت جدی‌تری قرار داد.

وی افزود: فرش دستباف و بالاخص طرح و نقشه‌های فرش بیجار از زیبایی و استحکام فوق‌العاده‌ای برخور دار است و به همین دلیل رقیبان بسیاری را در دنیا پیدا کرده است.

آقاعلیخانی به جایگاه کشور در بازارهای جهانی اشاره کرد و افزود: در حالی که طی چند سال گذشته کشورهای هند، پاکستان و چین حرکت‌های مختلفی را برای تولید و عرضه فرش انجام داده‌اند ولی فرش ایرانی به دلیل اصالت و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد همواره مورد توجه تجار خارجی قرار می‌گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران خواستار برگزاری نمایشگاه‌های مختلف صنعت فرش در سطح شهرستان شد و گفت: با ایجاد خانه فرش در شهرستان و برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌توان این صنعت را تقویت کرد و زمینه را برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی فراهم کرده و در کنار آن باعث کاهش میزان بیکاری شد.

علیخانی در پایان گفت: صنعت فرش امروز احتیاج به ابتکار و خلاقیت فراوان دارد پس باید با تلاش مجدانه صنایع پایین دستی فرش را نیز مورد استفاده و بهره‌برداری قرار دهیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×