اخبار نساجی

آخرین تصمیم‌گیریها درباره ارائه ارز دانشجویی

 

آخرین تصمیم‌گیریها درباره ارائه ارز دانشجویی

در جلسه معاونت بورس وزارت علوم با بانک ملت مقرر شد که میزان پرداخت ارز دانشجویی طبق هزینه های کشور مقصد پرداخت شود و دانشجویان با افتتاح حساب ارزی به مبلغ ۱۰۰ دلار در بانک نسبت به دریافت ارز خود اقدام کنند.

به گزارش بی باک به نقل از مهر، پیش از این معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم اعلام کرده بود که به منظور ارتقا سیستم نشا(سامانه ثبت نام تحصیل با هزینه شخصی) و اتصال الکترونیک با بانک ملت، سامانه نشا برای چند روز از ارائه خدمات به دانشجویان معذور است.

به تازگی، این معاونت در جلسه ای با بانک ملت به نتیجه گیریهایی رسیدند.

بر این اساس، بانک ملت و اداره کل بورس در خصوص نحوه تأیید الکترونیک دانشجویان شاغل به تحصیل به توافق رسیدند مبنی بر اینکه متقاضیان صرفاً در سامانه نشا ثبت نام کرده و پس از تأیید آن در اداره کل بورس یک کد امنیتی برای دانشجو ارسال خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دانشجو می تواند با به همراه داشتن کد امنیتی و شماره ملی خود به بانک ملت مراجعه کرده و اصل مدارک تحصیلی را که به تأیید نمایندگی ایران در خارج از کشور رسانده، ارائه و با افتتاح حساب ارزی به مبلغ ۱۰۰ دلار در بانک نسبت به دریافت ارز خود اقدام کند.

افتتاح حساب ارزی به منظور ایجاد انگیزه در بانک عامل و مدیریت بهتر توزیع ارز و اطلاع داشتن از میزان پرداختی به هر دانشجو است.

مقرر شد بانک عامل پس از پرداخت ارز دانشجویی به متقاضی، میزان پرداختی را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کند.

پیشنهاد بعدی، تشکیل جلسه ای با بانک مرکزی، بانک ملت و اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج جهت بررسی نحوه تخصیص ارز و تدوین رویه مناسب که بانک مرکزی بتواند ارز کافی در اختیار بانک ملت قرار دهد و بحث دیگر اینکه میزان ارز دانشجویی قابل پرداخت به متقاضیان بر اساس هزینه های کشور مقصد انجام گیرد.

ارسال نامه از سوی اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج به اداره کل امور خارج بانک ملت مبنی بر درخواست ارز دانشجویی صرفاً از طریق بانک ملت و ارسال تأییدیه‌های تحصیلی به صورت الکترونیکی انجام شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×