اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌ها

منسوجات محافظتی چیست؟ بازار این نوع منسوجات چطور است؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نویسنده : بهنام قاسمی :: تحریریه مجله نساجی کهن

پیشرفت های تکنولوژیک و علمی انجام شده در دنیای امروز در بخش های مختلف صنعتی همه و همه بر یک چیز صحه می گذارند و آن چیزی نیست جز ارتقاء سطح ارزش و کیفیت زندگی ما انسانها هرچند که این تکنولوژی ها و پیشرفت ها می تواند خطرات و ریسک های پنهانی را هم برای ما به دنبال داشته باشد.

یکی از بخش هایی که امروزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است صنعت تولید منسوجات حفاظتی است که یکی از نیازهای جدید بشر در قرن جدیداست. با پیشرفت صنایع امروز با نیازهای جدیدی مواجه هستیم که بدون منسوجات حفاظتی پیشرفته امکان توسعه آها وجود ندارد.

مثلا امروزه نیاز به لباس هایی که بتواند دانشمندان را در برابر میکروب های جدید در آزمایشگاه ها و لابراتوارها و یا در برابر مواد سمی و رادیو اکتیو مراقبت و محافظت کند یک نیاز ضروری است. و یا تولید لباس هایی که بیشترین سطح مراقبت را برای آتش نشانان در عملیات های ویژه فراهم آورد امروزه به یک امر طبیعی تبدیل شده است.

در واقع بزرگترین هدف این نوع منسوجات مراقبت افراد ، کارگران و پرسنل در برابر آسیب های ناشی از مواد شیمیایی، مواد سمی ، الکتریسیته و مغناطیس، آسیب های فیزیکی و … است.

طبق آمارها حجم بازار منسوجات محافظتی در سال ۲۰۱۶ معادل ۶ میلیارد دلار بوده است و با رشد سالانه  ۳.۴ درصدی تا سال ۲۰۲۵ به رقم ۷.۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قاره اروپا بزرگترین مصرف کنندگان این نوع منسوجات هستند و پس از آن آمریکای شمالی و آسیا قرار دارند.

علت اصلی افزایش توجه ها به این بخش و پیشرفت جدی آن افزایش توجه به سلامت و امنیت کارگران، افزایش شدید هزینه های درمان و سلامت و بیمه های سلامت کارگران، صنعتی شدن کشور ها با سرعت بسیار بالا، خطرات و ریسک های جدید، مواد و آسیب های تازه ایجاد شده توسط دانشمندان و صنعتی سازی و … می باشد.

این بازار بخش های بسیار متفاوتی دارد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد : منسوجات محافظتی بالستیک ، محافظت در مورد الکتریسیته و میدان های مغناطیسی، منسوجات ضد آتش و گرما و حرارت، محافظت شیمیایی ، محافظت فیزیکی ، لباس های فضایی ، لباس های نظامی و …

بخش های نظامی و دفاعی کشورها یکی از مهمترین مشتریان این بخش هستند به طوری که منسوجات محافظتی بالستیک حدود ۲ میلیارد دلار از حجم بازار را در اختیار دارند.

منسوجات محافظتی

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×