اخبار نساجی

اشتغال‌زایی در مناطق مرزی قاچاق کالا را کاهش می‌دهد

 

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس هشتم، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در کردستان را عاملی برای کاهش قاچاق عنوان کرد.

اقبال محمدی با اشاره به قاچاق کالا در شهرهای مرزی کشور گفت: حجم قاچاق کالا در مرزهای غربی کشور بین ۲ تا ۱۰ درصد است که البته این آمار تاثیری در اقتصاد کشور ندارد اما تا زمانی که بستر سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و… در شهرهای مرزی فراهم نشود، این روند ادامه می‌یابد.

وی افزود: هیچ انسان عاقلی تنها برای ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان سلامتی خود را به خطر نمی‌اندازد ولی قاچاق کالا برای امرار معاش و ناچاری افراد صورت می‌گیرد که اگر زمینه اشتغال مناسب برای این افراد آماده باشد، از این کار دست می‌کشند.

نماینده مریوان معتقد است: برای جلوگیری از قاچاق دولت باید با قاچاقچیان دانه درشت برخورد کند و در ادامه این روند با سرمایه گذاری مناسب در شهرهای کردنشین کشور، زمینه قاچاق کالا را کمتر کند.

محمدی در ادامه گفت‌و‌گوی خود با اشاره به فعالیت کولبر‌ها در شهرهای مرزی کشور گفت:تمام معابری که در آن‌ها مبادله کالا صورت می‌گیرد، تحت نظارت نیروی انتظامی بوده و بر اساس مجوز وزارت کشور فعالیت می‌کنند که عمده کالاهای وارد شده، برای مایحتاج عمومی ساکنان منظقه است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تاکید کرد: این مبادلات منجر به تنظیم بازار و ایجاد اشتغال برای روستانشینان منطقه می‌شود.

 

دریافت فرم اشتراک مجله

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×