اخبار فرش ماشینی

افتتاح کاروانسرای «سعدالسلطنه» ی قزوین و اطلاعیه ای در خصوص اجاره دادن غرفه های کاروانسرا به بخش فرش و …

بزرگ‌ترین مجموعه‌ی بازار و کاروانسرای درون‌شهری «سعدالسلطنه» در قزوین افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، مجموعه‌ی بازار و کاروانسرای «سعدالسلطنه» که یکی از بناهای در اختیار صندوق حفظ و احیاست از سال ۱۳۸۶ با مشارکت سازمان نوسازی و به‌سازی شهرداری قزوین مرمت و ۱۴ اردیبهشت‌ماه با حضور تعدادی از مسوولان سازمان استانی بازگشایی شد.

در این مراسم، رییس صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی – فرهنگی، احسان ایروانی، «سعدالسلطنه» را یکی از الگوهای بارز و موفق مشارکت بخش عمومی غیردولتی با بدنه‌ی دولت دانست و گفت: این بنای تاریخی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۵میلیارد تومان که تا کنون برای آن هزینه شده است، افتتاح می‌شود.

او ادامه داد: در ایران، دانش فنی مرمت و احیا با حضور اساتید بزرگ این حوزه وجود دارد و «سعدالسلطنه» نقطه‌ی تبلور مشارکت صندوق احیا، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، استانداری، شهرداری و دانشگاه در این استان است. امیدوارم این الگو در سایر شهرهایی که بناهای تاریخی در آن‌ها وجود دارد تکرار شود.

در افتتاحیه‌ی این بنا که نمایندگانی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، وزارت اقتصاد و دارایی، معاونان و مدیران و سایر بهره‌برداران صندوق احیا، اساتید و هیأت‌های علمی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حضور داشتند، سرای بهشتیان و نگارالسلطنه در این مجموعه افتتاح شدند. سپس مدیرعامل صندوق احیا درباره‌ی جزییات طرح احیای مجموعه، هنرمندان و اهل قلم، بخش فرش، صنایع دستی ایران، صنایع دستی ملل و کیفیت اجاره‌ی غرفه‌های آماده، اطلاعاتی داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×